hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > راه‌اندازی زباله‌سوز سراوان رشت ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

راه‌اندازی زباله‌سوز سراوان رشت ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

شهردار رشت گفت: راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز سراوان رشت با احتساب قیمت‌های امروز حداقل به ۳۰۰ میلیارد تومان تأمین مالی نیاز دارد.
ناصر حاج محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای عدم انتقال هرگونه زباله به سراوان رشت نیازمند فعال‌تر کردن تمامی خطوط کارخانه کود آلی لاکان رشت هستیم اظهار داشت: راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز سراوان رشت با قیمت‌های امروز حداقل به 300 میلیارد تومان تأمین مالی نیاز دارد.
شهردار رشت ساخت کارخانه کود آلی شهر رشت با ظرفیت اسمی 500 تن زباله در 22 سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه تمامی خطوط این مرکز فعال نیست افزود: در حال حاضر تنها یکی از خطوط کارخانه کود آلی شهر رشت به ظرفیت 300 تن فعال است و باید این ظرفیت را به دریافت هزار تن زباله در روز افزایش دهیم.
حاج محمدی راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز، افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی و اجرای برنامه تفکیک زباله از مبدأ را توسط شهروندان از جمله اقداماتی که برای حل معضل پسماند سراوان ضروری است خواند و گفت: برای ساخت دستگاه زباله‌سوز سراوان و خرید تجهیزات آن با قیمت‌های امروز حداقل به 300 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.
وی با بیان اینکه تا به امروز معادل 70 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات پروژه زباله‌سوز سراوان پول پرداخت شده است تصریح کرد: قرارداد ساخت ساختمان این پروژه را در فاز نخست منعقد کردیم که از مجموع 23 میلیارد تومان منابعی که برای اجرای آن نیاز است دولت تاکنون 15 میلیارد تومانش را تأمین اعتبار کرده است.
شهردار رشت از 100 میلیارد تومان اعتباری که برای احداث ساختمان و 200 میلیارد تومانی که برای خرید تجهیزات زباله‌سوز سراوان نیاز است سخن گفت و افزود: از آن 91 میلیارد تومانی که برای مدیریت پسماند در سال گذشته به شهرداری رشت ابلاغ شده 5 میلیارد تومان آن در حال جذب و هزینه کردن در سایت زباله سراوان است.
حاج محمدی با بیان اینکه از محل اعتبارات 91 میلیارد تومانی مدیریت پسماند، 15 میلیارد تومان برای ساختمان زباله‌سوز و 40 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آن به شرکت مجری طرح پرداخت شده است عنوان کرد: علاوه بر این‌ها معادل 9 میلیارد تومان از این ردیف اعتباری را نیز برای ساخت دو سوله در سراوان اختصاص دادیم.
وی با تأکید بر اینکه با احتساب مبالغ مورد اشاره تاکنون 22 میلیارد تومان از خط اعتباری 91 میلیارد تومانی پسماند شهرداری رشت جذب نشده است خاطرنشان کرد: فرصت جذب این منابع تا پایان برج ششم امسال است که برای تحقق آن نیازمند انجام مطالعات تحقیقاتی، برآورد کار و اجرای مناقصه در شهرداری رشت هستیم.
شهردار رشت از انعقاد یک قرارداد با شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی جهت تفکیک زباله از مبدأ در سطح شهر رشت نیز خبر داد و با بیان اینکه جهت تبلیغ این طرح در بین شهروندان به مساعدت رسانه‌ها نیازمندیم تصریح کرد: 30 درصد زباله تولید شده شهر رشت به صورت خشک است که باید برای جداسازی آن از زباله تر اقدام کنیم. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد