hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > نیازهای فنی واحدهای صنعتی برای دستیابی به تولید سبز و پایدار فراهم شود

نیازهای فنی واحدهای صنعتی برای دستیابی به تولید سبز و پایدار فراهم شود

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: شرکت های فناور و دانش بنیان می توانند در راستای تأمین نیازهای فنی و تجهیزاتی واحدهای صنعتی برای دستیابی به تولید پایدار و سبز بسیار مؤثر باشند. 

به گزارش رویداد ایران_قم،سید رضا موسوی مشکینی در دیدار رئیس پارک علم و فناوری در سخنانی اظهار داشت: استان قم دارای ظرفیت های زیست محیطی کمتر شناخته شده ای از جمله 7 تالاب مؤثر است که باید هرچه بیشتر شناسایی و تقویت شوند. 

وی با اشاره به تراکم بالای شهرنشینی و وجود واحدهای صنعتی بسیار در پیرامون شهر قم، خاطرنشان کرد: یکی از چالش های جدی زیست محیطی در شهر قم، همجواری واحدهای مسکونی و صنعتی در حاشیه شهر است که انتقال آنها به شهرک ها و نواحی صنعتی، نیازمند مشارکت و اقدام جدی نهادهای مرتبط است. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از تصویب برخی قوانین و آیین نامه های جدید زیست محیطی در کشور ابراز خرسندی کرد و گفت: واقعیت این است که نمی توان با نگاه عامه پسند و تصمیم های در لحظه و هیجانی به حفاظت و تداوم حیات زیست محیطی کشور کمکی کرد. 

وی بر ضرورت نوسازی خطوط تولید و بهره مندی از تکنولوژی های پیشرفته در واحدهای صنعتی استان تأکید کرد و گفت: شرکت های فناور و دانش بنیان می توانند در راستای تأمین نیازهای فنی و تجهیزاتی واحدهای صنعتی برای دستیابی به تولید پایدار و سبز بسیار مؤثر باشند. 

موسوی در پایان نقش پارک های علم و فناوری در انجام تحقیقات و پژوهش های علمی برای کاهش آلودگی های زیست محیطی را کلیدی دانست و گفت: با تشکیل کمیته مشترک می توانیم از ظرفیت های قانونی برای تأمین منافع دوسویه فناوران و محیط زیست استفاده مضاعفی کنیم. 

سید حسین اخوان علوی رئیس پارک علم و فناوری استان قم نیز در این نشست با ارائه گزارشی از برنامه ها و اقدامات این نهاد در سال های گذشته، بر ضرورت افزایش همکاری های فیمابین تأکید کرد و گفت: با برگزاری یک رویداد فناورانه می توان واحدهای فناور استارتاپی را به سمت مرکز رشد تخصصی محیط زیست سوق داد و از آنها حمایت کرد. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد