hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > همدان| ترانزیت کالا و مسافر بین تهران و ملایر تسریع می‌شود

همدان| ترانزیت کالا و مسافر بین تهران و ملایر تسریع می‌شود

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: آغاز فاز اجرایی فاز اول راه‌آهن ملایر- همدان، بستر لازم برای تبدیل‌شدن ملایر به کریدور ریلی غرب کشور را فراهم می‌کند. 

محمدکاظمی با اشاره به بازدیدهای وزیر راه و شهرسازی و معاونان او از پروژه‌های ریلی، جاده‌ای و مسکن ملایر در سفرهای صورت گرفته به شهرستان ملایر، افزود: راه‌آهن ملایر- همدان به طول تقریبی ۷۵ کیلومتر و با اعتباری افزون بر 6 هزار میلیارد ریال با حضور آخوندی، وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی شد.

او اظهار کرد: فاز مطالعاتی این پروژه ذیل طرح توسعه ریلی غرب کشور صورت پذیرفته و با برگزاری مناقصه، اجرای ۴۱ کیلومتر از مسیر مذکور به پیمانکار واگذارشده است. کاظمی با بیان اینکه آغاز فاز اجرایی این مسیر، بستر لازم برای تبدیل‌شدن ملایر به کریدور ریلی غرب کشور را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: قطعه یک از ایستگاه همدان- ملایر آغاز و پس از عبور از ایستگاه‌های گل‌کهریز، طاسبندی و کهریز به ایستگاه ملایر منتهی می‌شود.

او ادامه داد: این مسیر در ادامه با عبور از شهرهای کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، گیلان‌غرب، قصرشیرین و در نهایت به مرز خسروی متصل شده و پس‌ازآن از طریق خانقین، بغداد، موصل، قامشلی، دیرالزور، رقه و حلب به بندر لاذقیه در مدیترانه ختم می‌شود. کاظمی یادآور شد: راه‌آهن ملایر- همدان به علت کاهش مسیر حدفاصل تهران تا ملایر نسبت به مسیر فعلی تهران- قم- اراک- ملایر جایگزینی مناسب برای ترانزیت کالا و مسافر بین تهران و ملایر است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد