hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تسریع در بیماریابی مهمترین برنامه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است

تسریع در بیماریابی مهمترین برنامه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تسریع در بیماریابی و کنترل افراد مبتلا از مهمترین برنامه‌های این دانشگاه در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است.
دکتر «محمودرضا مرادی» در نشست تامین تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه یکی از رسالت‌های دانشگاه علوم‌ پزشکی در موضوع اپیدمی کرونا بیماریابی است و ‌این ‌کار با قوت در کرمانشاه ادامه دارد، افزود: پس از شناسایی افراد مبتلا و مثبت شدن آزمایش آنها طبیعتا افراد خانواده و نزدیکان فرد بیمار مورد پایش و انجام تست قرار می‌گیرند و در نتیجه تعداد انجام آزمایشات تشخیص قطعی کووید ۱۹ افزایش پیدا می‌کند.
 او گفت: این امر به صورت تصاعدی موجب بالارفتن نیاز به انجام تست می شود و شمار نمونه‌های آزمایش افزایش پیدا کرده و علاوه بر این متقاضیان انجام تست تشخیصی کووید ۱۹ در استان نیز افزایش پیدا کرده است.
 وی اظهار داشت: علاوه بر تمام برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌هایی که تاکنون انجام شده، برای افزایش نمونه گیری‌ها و تسریع در مراحل انجام تست باید دستگاه‌های Pcr (آزمایش) جدیدی را خریداری نماییم.
 رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: خریداری این دستگاه ها از مصوبه‌های ستاد کرونای استان است و دانشگاه و استانداری به صورت مشترک در حال خرید ۲ دستگاه Pcr جدید می‌باشد.
 دکتر مرادی افزود: نتیجه این کار پاسخگویی مناسب به درخواست ها، بیماریابی و کنترل افراد مبتلا و در نهایت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا خواهد بود.
 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد