hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > از شایعه تا واقعیت حمله ملخ‌ها به پردیس/ هیچ‌ آسیبی ‌‌به اراضی کشاورزی مشاهده نشد‌

از شایعه تا واقعیت حمله ملخ‌ها به پردیس/ هیچ‌ آسیبی ‌‌به اراضی کشاورزی مشاهده نشد‌

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: تاکنون هیچ کشاورز یا باغداری گزارشی مبنی بر حمله ملخ‌ها نداشته‌ و تمامی مزارع کشاورزی سطح شهرستان سم‌پاشی و آفت‌کشی شده است.

سید محمد قریشی ، اظهار داشت: تمامی مزارع شهرستان پردیس به صورت کامل برای مبارزه با هر نوع آفت و یا وجود ملخ‌ها رصد شده و هیچ‌گونه ضرر و زیانی مبنی بر حمله ملخ‌ها به اراضی کشاورزی مشاهده نشده است.

وی تصریح کرد: در حمله ملخ‌ها باید 10 تا 12 عدد ملخ در هر متر مربع دیده شود که نیاز به مقابله جدی و سم‌پاشی دارد اما در شهرستان پردیس در هر مترمربع یک تا دو ملخ بومی مشاهده شده است که نیاز به هیچ نوع آفت‌کشی و سم‌پاشی نیست.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس افزود: ملخ‌های بومی از نژاد البرزی، شکم بادمجانی و بدون بال می‌باشند که برای تهیه غذا در هفته مسافت 300 متری را طی می‌کنند و امسال با توجه به بارندگی‌های اخیر و غذای کافی ملخ‌های بومی هیچ‌گونه صدمات به باغ‌ها و یا جابه جایی نداشته‌اند.

قریشی در پایان خاطر خاطرنشان کرد: تمامی اراضی کشاورزی و باغداری شهرستان پردیس در مرحله پایش قرار گرفته و تاکنون هیچ کشاورز یا باغداری گزارشی مبنی بر حمله ملخ‌ها نداشته‌اند و تمامی مزارع کشاورزی سطح شهرستان سم‌پاشی و آفت‌کشی شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد