hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تأثیر پلاسمادرمانی در پیشگیری و درمان کرونا

تأثیر پلاسمادرمانی در پیشگیری و درمان کرونا

سرپرست طرح پلاسمادرمانی با بیان اینکه تزریق پلاسمای بهبودیافتگان کرونا به بیماران، باعث کاهش مدت‌‌زمان بستری و مرگ‌‌ومیر بیماران مبتلا به کرونا شد، گفت: توصیه ما این است که به منطور پیشگیری و درمان کرونا از پلاسمای بهبودیافتگان کووید۱۹ استفاده شود.
حسن ابوالقاسمی، سرپرست طرح پلاسمادرمانی ایران در گفت‌‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ با اشاره به پایان یافتن فاز دوم مطالعه روی پلاسمادرمانی گفت: بخش دوم این طرح که به مطالعه روی بیماران با وضعیت شدید انجام می‌‌شد نیز به پایان رسیده و آماده ارائه به وزارت بهداشت است.
وی افزود: تزریق پلاسمای بهبودیافتگان کرونا به بیماران، باعث کاهش مدت‌‌زمان بستری و مرگ‌‌ومیر بیماران مبتلا به کرونا شد که نتایج آن بعداً منتشر می‌‌شود. 
ابوالقاسمی ادامه داد: تزریق پلاسما به بیماران مبتلا به کرونا هرچه زودتر صورت بگیرد اثربخشی بیشتری دارد و ما در فاز دوم مطالعه سعی کردیم بیمارانی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم که کمتر از 7 روز از مدت بستری آن‌‌ها گذشته بود. در مرحله دوم جمعاً 115 بیمار که خصوصیات ورود به مطالعه را داشتند، آنالیز شدند. 
سرپرست طرح تحقیقی پلاسمادرمانی در ایران بیان کرد: پلاسمادرمانی در نبود واکسن یکی از بهترین روش‌‌های کنترل بیماری کروناست و توصیه ما بر این است که هم به منطور پیشگیری و هم به منظور درمان به خصوص در روزهای اولیه بستری بیماران، از پلاسمای بهبودیافتگان کووید19 استفاده شود.
وی افزود: پلاسمادرمانی پیشگیرانه می‌‌تواند در بیمارانی که پرخطرند انجام شود؛ یعنی بیمارانی که در تماس نزدیک با بیماران کرونا یا دارای بیماری‌‌های زمینه‌‌ای هستند. 
ابوالقاسمی اضافه کرد: ما منتظریم پلاسمادرمانی به عنوان یک روش درمانی توصیه شود؛ اطلاعات ما حاضر است و در انتظار جلسه با وزارت بهداشت هستیم. 
وی همچنین از آغاز مطالعه بر روی ایمونوگلوبولین تخلیص شده از پلاسمای بهبودیافتگان کرونا در آینده نزدیک خبر داد. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد