hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > فوتبال زیبا

فوتبال زیبا

بعد از یک هفته کم گل و کسالت‌بار، تماشای بازی ذوب‌آهن و استقلال به دل همه فوتبالی‌ها نشست. یک بازی پرگل، پر موقعیت، سریع و البته پر حادثه. دیداری که در نهایت برنده نداشت، اما هواداران هر دو تیم را به هفته‌های آتی امیدوار کرد.
داستان تساوی 2-2 ذوب‌آهن و استقلال با گل رضا حبیب‌زاده آغاز شد. گلی که شادی بعد از گل نداشت! خدا رحم کرد که حبیب‌زاده زنده است. فک او در صحنه گل، با ضربه سنگین وریا غفوری، از دو ناحیه شکست و اگر تلاش‌های سیدمهدی رحمتی در خارج کردن زبان حبیب‌زاده از گلویش نبود، معلوم نبود چه اتفاقی برای این بازیکن می‌افتاد. حبیب‌زاده از همان نقطه‌ای که گل زد راهی بیمارستان شد و حالا خبر می‌رسد که بعد از جراحی فک، حال عمومی اش خوب است و تا 40 روز دیگر به میادین باز خواهد گشت.
گل اول ذوب‌آهن را همان بازیکنی جبران کرد که دقایقی قبل، ناخواسته فک گلزن ذوب‌آهن را هم پایین آورده بود. وریا غفوری در دقیقه 43 کار را به تساوی کشاند، اما دو تیم وقتی به رختکن رفتند، نتیجه 1-1 نبود. فقط دو دقیقه بعد از گل وریا، روی خروج اشتباه سیدمهدی رحمتی، ذوب‌آهن توسط ادی هرناندز به گل دوم رسید و نیمه اول را با برد به پایان رساند. با این حال وریا دست بردار نبود. او برای آن‌که بگوید حقش بازی در جام‌جهانی بوده است، یک بار دیگر دروازه ذوب‌آهن را باز کرد و مانع از شکست تیمش شد. در ادامه استقلال می‌توانست گل سوم را هم بزند، اما اشتباه کمک‌داور از اعلام آفساید، باعث شد گل سالم میلاد زکی‌پور مردود اعلام شود. این بازی در نهایت با همان 4 گل، 2-2 مساوی تمام شد، اما دو کارت قرمز بیژن حیدری به بازیکنان ذوب‌آهن و استقلال، باعث شد یکی از خشن‌ترین بازی‌های این چند سال اخیر ذوب‌آهن و استقلال را شادهد باشیم. دیداری پرگل و البته پر کارت.
تساوی ذوب‌آهن و استقلال گرچه تاحدودی قابل پیش‌بینی بود، اما برد 3 بر صفر پیکان مقابل سایپا نتیجه قابل پیش‌بینی نبود، طوری‌که علی دایی هم گفت، نمی‌خواهم این باخت را باور کنم!
شکست استقلال خوزستان هم باورکردنی نبود. آنها تا دقیقه 90، یک بر صفر پدیده را برده بودند اما در دو دقیقه دو گل خوردند تا روی تلخ فوتبال را تجربه کنند و کلی از هواداران خوزستانی ناسزا بشنوند. دیگر بازی روز پنجشنبه هم با برتری 2 بر صفر پارس جنوبی جم مقابل نفت مسجد سلیمان به پایان رسید؛ نتیجه‌ای که به منطق فوتبال نزدیک بود و کسی را شوکه نکرد.
دو بازی و دو گل
اسمش را تا قبل از این زیاد نشنیده بودیم، اما حالا با زدن دو گل در دو بازی، می‌توان از او به عنوان یکی از ستاره‌های لیگ هجدهم نام برد. وحید خشتان را می‌گوییم، مدافعی که در هر دو هفته نخست لیگ موفق به گلزنی شده است. هفته نخست با گل او استقلال خوزستان از شکست مقابل گسترش گریخته و پنجشنبه هم خشتان زننده تک گل تیمش بود؛ گلی که در وقت‌های اضافی از سوی بازیکنان پدیده جبران شد. سوای بازی‌های دیشب، دیگر بازیکنی که در هر دو هفته نخست لیگ برتر گلزنی کرده، ادی هرناندز، مهاجم برزیلی ذوب‌آهن است. او در هفته اول دروازه نساجی را باز کرد و در هفته دوم نیز توانست دروازه مهدی رحمتی را باز کند.
برد در وقت‌های اضافی
لیگ هجدهم در هفته نخستش هیچ گلی در وقت‌های اضافی نداشت، اما پدیده این طلسم را شکست و با دو گلی که بعد از دقیقه 90 به ثمر رساند، یک برد دراماتیک را در ورزشگاه خالی از تماشاگر غدیر اهواز جشن گرفت. بازی استقلال خوزستان و پدیده تا قبل از آن‌که کمک داور، تابلوی 8 دقیقه وقت اضافی را بالای سر ببرد، با تک گل وحید خشتان در دقیقه 24 به سود استقلال خوزستان در جریان بود، اما دوضربه سر از امین قاسمی‌نژاد (92) و یونس شاکری (94) به شکل عجیبی نام تیم برنده را از استقلال به پدیده تغییر داد.
هفته اخراجی‌ها
یک بازی و دو اخراجی. در دیداری که شاهو اصلانی قضاوت آن را برعهده داشت، ابتدا محمد قنبری از پدیده در دقیقه 40 از زمین اخراج شد و سپس نوبت به وحید نامداری از استقلال خوزستان رسید تا با کارت قرمز زمین مسابقه را ترک کند. نکته جالب این‌که در بازی همزمان در فولادشهر اصفهان نیز بیژن حیدری، دو بار کارت قرمز را از جیبش بیرون آورد و در کمتر از 17 دقیقه، ابتدا وحید محمدزاده از ذوب‌آهن (74) و سپس محمد دانشگر از استقلال (91) را از زمین اخراج کرد. بازی ذوب‌آهن و استقلال، با داشتن 7 کارت زرد و 2 کارت قرمز، تا به اینجا خشن‌ترین بازی لیگ هجدهم بوده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد