hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > رستوران‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت باز می‌شوند / تالارها هم‌چنان «تعطیل» هستند

رستوران‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت باز می‌شوند / تالارها هم‌چنان «تعطیل» هستند

رئیس اتاق اصناف خراسان شمالی گفت: تمام مشاغل و اصناف استان می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از امروز فعالیتشان را آغاز کنند و البته برخی از اصناف هم‌چنان با محدودیت مواجه هستند.
مهدی امیدوار  با اشاره به رفع برخی محدودیت‌های کرونایی در ارتباط با اصناف٬ اظهار داشت: همه اصناف از امروز با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی کارشان را آغاز می‌کنند.
وی با بیان این موضوع که هنوز هم برخی نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس کرونا وجود دارد٬ افزود: رستوران‌ها، طباخی‌ها، تالارها و گرمابه‌ها با 50 درصد ظرفیت کارشان را آغاز می‌کنند. با توجه به وضعیت هشدار کرونا در استان قرار شد تالارهای پذیرایی در استان با صلاحدید ستاد کرونای استان و تصمیمات داخلی استانی شروع به کار کنند و فعلاً پذیرش میهمان نخواهند داشت.
رئیس اتاق اصناف استان تصریح کرد: در بحث شیوع ویروس کرونا اصناف بیشترین همکاری را داشتند و البته در این زمینه بیشترین را آسیب را اصناف دیدند و بسیاری از کسبه استان با توجه به اینکه بنیه اقتصادی ضعیفی داشتند٬ کسب و کار خود را جمع کردند و متضرر شدند.
امیدوار تاکید کرد: در بسیاری از اقشار عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی یک امر معمول و مرسوم است و برخی از این سهل‌انگاری‌ها به خاطر خسته شدن مردم و کسبه است و این موضوع بسیار اشتباه است. بازرسین اتحادیه ها موظف هستند که به موضوع ورود کنند و حتما موضوع رعایت توصیه‌های بهداشتی را سخت‌تر دنبال می‌کنیم و اگر این موارد رعایت نشود حتما پلمپ‌ها بیشتر می‌شود.
وی افزود: تمام صنوف همون گذشته باید کد بهداشتی را از سایت وزارت بهداشت بگیرند و بازرسین اتاق اصناف هر روز این کدها را چک و بازرسی می‌کنند. باشگاه‌های ورزشی با تصمیم اداره کل ورزش و جوانان فعالیتشان را آغاز می‌کنند و برخی دیگر از اصناف پر خطر همچون گیم نت‌ها با ظرفیت 50درصد فعالیت خواهند کرد. البته مردم و خانواده‌ها از این منظر هنوز استرس هایی دارند و حتما فعالیت این کسبه رونقی نخواهد داشت.
امیدوار با اشاره به گرانی برخی اقلام به دلیل و بهانه جبران ضررهای اقتصادی کرونا٬ اظهار داشت: برای جبران ضررهای اقتصادی کرونا باید دولت تدابیر ویژه‌ای داشته باشد. گرانی‌ها از سوی کسبه نیست بلکه سهم تولید کننده و توزیع کننده هم در این میان باید لحاظ شود. از سوی دیگر برخی از اقلام نظیر لوازم کامپیوتری و موبایل به دلیل عدم تامین در بازار با تورم‌هایی مواجه شده است و این موضوع سبب گرانی شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد