hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تعطیلی واحدهای صنفی پوشاک در دوران کرونا

تعطیلی واحدهای صنفی پوشاک در دوران کرونا

در این ایام کرونایی صدای تعطیلی تعداد زیادی از واحدهای تولیدی و فروشگاه‌های پوشاک به گوش می‌رسد اما تولیدکنندگان و فروشندگان نیازمند نگاه ویژه و حمایت مسئولان برای عدم از کار افتادن چرخ اقتصاد در تولید پوشاک هستند.

 تولید و فروش پوشاک از جمله مشاغلی است که با شیوع ویروس کرونا به شدت دچار آسیب‌های اقتصادی شده و افراد شاغل در این صنف با رکود و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

تعطیلی واحدهای تولیدی و عدم خرید مردم از فروشگاه‌های پوشاک به ویژه در روزهای آخر سال برای مقابله با ویروس کرونا، ضربه سنگینی را بر اقتصاد تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک وارد کرد؛ از جمله اینکه افراد نتوانستند اقلام و کالاهایی که خریداری کرده بودند را به فروش برسانند و از طرفی ملزم به پرداخت هزینه‌های آن و دیگر هزینه‌ها مانند دستمزد کارگران، بیمه و مالیات بوده‌اند. این مسائل سبب شد تا بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک مجبور به بستن واحدهای تولیدی و بیکار شدن تعداد زیادی از کارگران این حوزه بشوند.

برخی از افراد در این صنف برای عدم از کار افتادن چرخ تولید و جلوگیری از بیکاری کارگران، به تولید ماسک و اقلام بهداشتی مشغول شدند؛ این درحالی است که این کار برای واحدهای تولیدی که پیش از این تولید انواع پوشاک مانند کت و شلوار و لباس‌های مجلسی را برعهده داشته است اصلا سود اقتصادی ندارد و شاید بتواند فقط بخشی از مشکلات موجود در این بحران را رفع کند.

انتظار می‌رود در این زمان که رکود و عدم خرید مردم به علت شیوع کرونا مشکلات متعددی را برای تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک به وجود آورده است، تحمیل فشارهای دیگر اقتصادی مانند مالیات بر دوش این افراد صورت نگیرد اما در برخی موارد این چنین عمل نمی‌شود و این مانعی بر سر راه رونق و جهش تولید در حوزه پوشاک خواهد بود.

تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک برای جبران خسارات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا خواستار حمایت‌های ویژه دولت و مسئولان در این راستا هستند تا این بازار دوباره رونق پیدا کند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک دوخته اصفهان با بیان اینکه وضعیت بازار پوشاک در این روزها خیلی بحرانی است، در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: چند وقتی که مغازه‌ها تعطیل بود و الآن هم که باز کرده‌اند متاسفانه کسی برای خرید مراجعه نمی‌کند و برای افراد شاغل در این صنف، مشکلات مالی مانند فاکتورها، چک‌ها و خریدهایی که کردند و نتوانستند هزینه‌های آن را پرداخت کنند نیز وجود دارد و بسیاری هم که نتوانستند در این وضعیت ادامه دهند، شغل خود را رها کرده‌اند.

ابراهیم خطابخش با اشاره به بلاتکلیفی قیمت‌ها در بازار عنوان کرد: متاسفانه قیمت‌ها در بازار همواره بالا می‌رود درحالی که اجناس و مواد اولیه وجود ندارد و نرخ دستمزدها، مالیات و بیمه هم بالا رفته است و تولیدکنندگان و فروشندگان به صورت‌های مختلف دچار مشکل هستند.

وی خواستار حمایت دولت از طریق وام‌های بلند مدت برای رونق دوباره تولید و فروش پوشاک شد و بیان کرد: اگر قرار باشد که مسئولان کمکی بکنند فقط در حد حرف نباشد و در مباحث مختلف مانند اعطا وام‌های بلند مدت اقدام کنند تا افراد بتوانند مدتی را دوام بیاورند یا دچار مشکل نشوند و درنظر گرفتن وام در حال حاضر بهترین کمک است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک دوخته اصفهان با اشاره به اقدامات این اتحادیه برای ایام پساکرونا گفت: ما در حال آمارگیری از تولیدی‌ها و فروشندگان هستیم و تا چندروز آینده یک آمار دقیق از افرادی که تعطیل کرده یا مشکل دارند جمع‌آوری می‌کنیم تا وضعیت مشخص شود و با برنامه‌ریزی پیشنهاداتی ارائه کرده و کمک‌های لازم را از دولت دریافت کنیم.

وی افزود: اتحادیه نامه‌نگاری‌هایی در بحث مالیات کرده است تا بتوانند کارهایی برای ما انجام دهند اما هنوز نتوانستیم نتیجه مطلوبی دریافت کنیم.

خطابخش با بیان اینکه تولید ماسک در برخی واحدهای تولیدی از روی ناچار است، تصریح کرد: تولیدکنندگان ما در حال تولید ماسک با قیمت‌های مناسب هستند اما این امر از روی ناچار است و سودی برای تولیدکنندگان پوشاک مختلف ندارد و این کار را انجام می‌دهند تا خود، کارگران واحدهای‌ تولیدی را سرپا نگه دارند.

به گزارش تسنیم، در مسیر مبارزه با کرونا نباید اجازه داده شود که مشاغل و افراد مختلف از جمله تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک این چنین دچار آسیب و بحران شوند و این نگاه ویژه و هوشمندانه مسئولان را برای حمایت و چرخش دوباره چرخ اقتصادی در این مشاغل می‌طلبد.

در این ایام کرونایی با مراقبت و حمایت از مشاغل مختلف باید از تعطیلی و از کار افتادن آنها جلوگیری کرد تا در روزهای پساکرونا شاهد رونق و سپس جهش تولید باشیم نه اینکه نیازمند واردات انواع کالا و خروج ارز از کشور باشیم و این امر با بررسی دقیق و نظر حمایتی مسئولان میسر می‌شود.

امید است که در روزهای آینده شاهد بهبود وضعیت در تولید و فروش پوشاک دوخته و رونق دوباره آن باشیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد