hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آمار مرسوله‌های پستی خرید اینترنتی ۱۶۰ درصد افزایش یافت

آمار مرسوله‌های پستی خرید اینترنتی ۱۶۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل پست استان اصفهان گفت: در ۳ ماه اخیر، آمار ترافیک مرسوله‌های پستی خرید اینترنتی در اصفهان نسبت به مدت مشابه سال پیش ۱۶۰ درصد افزایش داشته‌ است.

در ایام مبارزه با کرونا، ادارات کل پست برخلاف بسیاری از واحدهای دولتی و خدماتی تعطیل نبوده و به فعالیت خود بیش از پیش ادامه دادند.

پست در کشور به عنوان یکی از عوامل اثرگذار در کاهش تردد مردم نقش بسزایی ایفا کرده و اداره‌کل پست استان اصفهان نیز در این امر پیشتاز بوده‌ است، بطوری‌که آمار مرسولات پستی اینترنتی استان به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده‌است. استقبال مردم از خریدهای اینترنتی در دوران شیوع کرونا هم از جمله دلایل این افزایش آمار است.

مدیرکل پست استان اصفهان  با اشاره به عدم توقف فعالیت‌های اداره پست در ایام شیوع کرونا اظهار داشت: کاهش فعالیت بسیاری از مشاغل خصوصاً مشاغل تولیدی، خدماتی و فرهنگی بر اثر ویروس کرونا به لحاظ رعایت اصول بهداشتی و ایمنی نه‌تنها موجب کاهش فعالیت‌های پستی نشد بلکه افزایش ترافیک خدمات پستی به خصوص خرید اینترنتی را به‌همراه داشته‌است.

حمید باقری ادامه داد: بررسی و تجزیه ‌و تحلیل آمار عملکرد ترافیک مرسولات پستی استان در اسفند ماه سال 98 و دو ماهه نخست سال99 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیانگر آن است که آمار ترافیک مرسوله‌های پستی خرید اینترنتی در اصفهان نسبت به سال پیش 160 درصد افزایش داشته‌ است.

وی با بیان اینکه پست سیار خدمت جدیدی در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی به صورت رسمی از اواسط اسفند 98 در اصفهان راه‌اندازی شد، گفت: پست سیار نوعی سرویس بر بستر فناوری اطلاعات طراحی شده و فرد متقاضی می‌تواند از طریق تماس با شماره تلفن 41400000 درخواست خود را نسبت به اعزام واحد سیار به محل موردنظر اعلام کند؛ با استفاده‌از این خدمت، دیگر نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به واحدهای پستی برای ارسال مرسولات نیست.

مدیرکل پست استان اصفهان افزود: خودروی واحد سیار پست پس از حضور در محل‌کار یا سکونت مشتری، بسته‌ را دریافت و در همان محل، آماده‌سازی کرده و با ارائه رسید آنلاین، رهسپار مقصد نهایی می‌کند و درصورت استقبال شهروندان و نیاز مشتریان این سرویس قابل توسعه و افزایش خواهد بود.

وی در رابطه با فعالیت‌های ویژه اداره کل پست اصفهان در ایام مبارزه با کرونا بیان کرد: ازجمله فعالیت‌های فرهنگی پست استان برگزاری مسابقه نامه‌نگاری با موضوع «دلنوشته‌ای به مدافعان سلامت»، «جهادگران خط مقدم مبارزه با کرونا»، آموزش‌های لازم درخصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و ایجاد محیطی مناسب درجهت پیشگیری از بیماری کرونا با حفظ فاصله اجتماعی در تمامی مراکز پستی استان است.

باقری ادامه داد: توزیع سیم‌کارت‌های ثبت‌نامی سرپرست خانوار برای دریافت وام یک میلیونی تا پایان اردیبهشت ماه به‌تعداد 70 هزار فقره توسط موزعین این اداره در سراسر استان توزیع شد.

وی در خصوص ضدعفونی و گندزدایی مرسولات و تجهیزات پستی عنوان کرد: ضدعفونی و گندزدایی دقیق محل نگهداری بسته‌ها، ماشین‌های حمل مرسوله و تجهیزات پستی در تمام مراکز پستی این اداره برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا همچنان انجام می‌شود و تمامی بسته‌های وارده از خارج کشور، تمامی کیسه‌ها و بسته‌های پستی داخل نیز قبل از توزیع ضدعفونی می‌شوند.

مدیرکل پست استان اصفهان ادامه داد: روزانه قبل و بعد از خروج کارکنان تمامی تجهیزات سخت‌افزاری در مراکز تجزیه‌ و مبادلات، ادارات نواحی و دفاتر پستی ضدعفونی شده و پایش سلامتی کارکنان به خصوص توزیع‌کنندگان توسط مسئولان واحدها انجام شده و مواد ضدعفونی‌کننده لازم و وسایل موردنیاز به کارکنان تحویل داده ‌شده‌است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد