hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کاهش ۵۰ درصدی بیماران کرونایی در قزوین

کاهش ۵۰ درصدی بیماران کرونایی در قزوین

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر نسبت به دو ماه گذشته با کاهش ۵۰ درصدی بیماران بستری در قزوین روبه‌رو هستیم، با توجه به کاهش بیماران نقاهتگاه به طور کامل جمع‌آوری شده است.


پیمان نامدار، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا که ۳۱ اردیبهشت در سالن جلسات مدیریت بحران استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: امروز تاکید سازمان جهانی بهداشت دیگر شعار در خانه بمانیم نیست اما فاصله‌گذاری اجتماعی را باید رعایت کنیم.
وی افزود: باتوجه به بازگشایی ادارات باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم، در حال حاضر برگزاری هر گونه اجتماعات منحل شده است، باید به این نتیجه برسیم که با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی شرایط مساعد می‌شود در غیر این صورت شش ماه آینده می‌تواند موج سخت‌تری از بیماری را ایجاد کند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: شهرستان  بوئین زهرا بیشترین آلودگی در سطح روستاها را در استان داشته است، در حالیکه در هفته دوم و سوم اردیبهشت این پیک‌ها رو به افزایش بود در حال حاضر شاهد کاهش موارد مثبت ابتلا هستیم.
وی بیان کرد: در حال حاضر نسبت به دو ماه گذشته با کاهش پنجاه درصدی بیماران بستری در قزوین روبه‌رو هستیم، با توجه به کاهش بیماران نقاهتگاه به طور کامل جمع‌آوری شده است.
نامدار خاطرنشان کرد: بیمارستان صحرایی نیز در حال جمع شدن است، برخی تجهیزات به علت شرایط آب و هوایی دچار مشکلاتی شدند که باید آن‌ها را تعمیر کنیم.
وی افزود: درخواست ما تصویب عدم پذیرش بیمار کرونایی در بیمارستان شفا تاکستان و ارجاع این بیماران به مرکز درمان تعیین شده است، درخواست دیگر ما این است بیمارستان رازی فعلا از چرخه خدمات درمان کرونا خارج نشود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: از بین مبتلایان به بیماری در استان، ۴۸/۷ درصد بانوان و حدود ۵۱ درصد آقایان بوده‌اند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد