hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > کاهش ۲۷ درصدی اقدام به خودکشی در اسفند ۹۸/افسردگی، شایع‌ترین اختلال

کاهش ۲۷ درصدی اقدام به خودکشی در اسفند ۹۸/افسردگی، شایع‌ترین اختلال

مدیر کل دفتر سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: میزان اقدام به خودکشی در اسفند ۹۸ نسبت به اسفند ماه سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته‌‌است.
دکتر احمد حاجبی در گفت‌‌وگویی ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران در پاسخ به این سوال خبرنگار تسنیم که آمار اختلالات روانی و خودکشی در کشور چقدر است؟ گفت: آمار شیوع اختلال‌های روانی 23.6 درصد است؛ شایع‌‌ترین اختلال در کشور ما اختلال افسردگی با 12.7 درصد است که در سنین 15 تا 64 سال رخ می‌‌دهد. میزان فوت ناشی از خودکشی 6 در هر 100 هزار نفر بر اساس آمار پزشکی قانونی کشور است.
وی در پاسخ به این سوال که پس از بحران کرونا میزان خودکشی چقدر افزایش یافته است، اظهار کرد: اتفاق جالبی که افتاده است و به دنبال علل آن هستیم این است که تاکنون که آمار اسفند را جمع‌‌آوری کرده‌‌ایم متوجه شدیم میزان اقدام به خودکشی 27 درصد در اسفند 98 نسبت به اسفند 97 کاهش داشته‌‌است. تعابیری نیز برای آن وجود دارد و در فروردین امسال نیز آمارهای اولیه کاهش نسبی را نسبت به فروردین 98 نشان می‌‌دهد.
اختلال مصرف مواد 2 درصد است
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر مصرف مواد تصریح کرد: شیوع مصرف مواد مخدر 5.4 درصد است و میزان اختلال مصرف مواد 2.1 درصد است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد