hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > پروژه های عمرانی شهرداری سمنان با جدیت در حال انجام است

پروژه های عمرانی شهرداری سمنان با جدیت در حال انجام است

شهردار سمنان  گفت: یکی از مباحث مهم عمران شهری در این دوره مدیریت شهری  توجه ویژه به بافت های ناکارامد شهری و حفظ و احیای بافت تاریخی سمنان است که منجر به افزایش کیفیت زندگی و رضایتمندی شهروندان می شود. 

به گزارش رویداد امروز _ سمنان ناظم رضوی اضافه کرد: تلاش مجموعه شهرداری سمنان این است تا با زمان بندی دقیق به اقدامات سرعت بیشتری داده تا پروژه ها را طبق برنامه ریزی انجام شده ، به بهره برداری برسانیم.

شهردار سمنان به مهمترین پروژه های شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت : پروژه های زیادی از سوی شهرداری در حال انجام است که مهمترین آنها عبارتند از:  احداث کوشک خانواده فدک (باغ ایرانی) ، بلوار فدک ، احداث پل روگذر خیرآباد ، مرمت خانه پورحسینی ها ، بهسازی باغ راه ها ، مرمت خانه بهمن (موزه آب ) ،مرمت خانه طالب بیدختی ها ، مرمت خانه خطیبی ها ، ایجاد بوستان مسافر و بوستان زائر ، باغ گردشگری خانواده ، پارک هوشمند کودک ، بهسازی شهربازی سیمرغ ، ایجاد مرکز تخصصی کودک و خانواده در بوستان سیمرغ و احداث پارک بانوان.

وی خاطرنشان کرد هم اکنون روند اجرایی این پروژه ها شتاب خوبی داشته  بطوریکه برخی آماده بهره برداری و برخی دیگر امیدواریم طبق برنامه زمان بندی بتواند ظرف چند ماه آینده به بهره برداری برسند.

ناظم رضوی همچنین ادامه داد : شهرداری سمنان توسعه فضای سبز در قالب های مختلف از جمله باغ راه ها واحیاء باغ های قدیمی را در دستور کار قرار داده است .  طیف وسیعی از باغ‏های شهر در چند دهه اخیر با تغییر کاربری مواجه شده و موارد استفاده جدیدی یافته‏اند ولی با مشارکت و همراهی سازمان های مسئول و شهروندان می توان فعالیت هایی را برای احیاء و بازآفرینی آنها برنامه ریزی نمود . 

شهردار سمنان اظهار داشت : انجام فعالیت های مشترک در حوزه باغات ، مرمت انهار ، بازپیرایی باغات و احیاء باغ راه ها می تواند ظرفیت های شهر را در حوزه های خدمات ، گردشگری و تولید توسعه و بهبود ببخشد . 

ناظم رضوی با اشاره به در دستور کار قرار داشتن بازآفرینی باغ راه ها در محله های مختلف شهر گفت : کار بازآفرینی باغ راه های "نی کیژه "و "مهر" به اتمام رسیده و شهروندان با استفاده از فضاهای به وجود آمده ، زمان فراغت خود را به نحو مطلوب گذران می کنند . بازآفرینی باغ راه های "میان محله" ، "انجیلا" ، "کندنه" و" سفیدپل"  نیز در حال انجام است.     

وی اظهار امیدواری کرد با احیاء و بازپیرایی باغات و باغ راه ها ، گامی موثر در جهت ارتقا سطح خدمات به  شهروندان و رضایتمندی بیشتر آنان برداشته شود.

شهردار سمنان به مرمت خانه های تاریخی اشاره کرد و گفت : در حال حاضر حدود 14 خانه تاریخی توسط شهرداری در حال مرمت بوده که "خانه باغ گل نرگس " در حال بهره برداری بوده و "خانه خطیبی ها" در مراحل آخر مرمت قرار دارد . 

وی به مرمت گاراژ کلانتر اشاره کرد و گفت : مرمت این گاراژ تاریخی از جمله برنامه‌های هدف شهرداری سمنان در راستای زیبایی آفرینی بافت سنتی شهر است.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد