hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خوزستان| کاهش کیفیت خرمای خوزستان

خوزستان| کاهش کیفیت خرمای خوزستان

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: امسال به دلیل شرایط اقلیمی و محدودیت‌های آبی محصول خرمای خوبی در استان وجود ندارد و معلوم نیست سال آینده چه اتفاقی برای این محصول بیوفتد.

شهلا عموری با بیان این‌که خرما یکی از مهم‌ترین تولیدات استان است، اظهار کرد: در این خصوص کمیسیون کشاورزی اتاق اهواز با استفاده از نظرات کارشناسان این حوزه و به‌منظور افزایش بهره‌وری در صنعت خرما و توسعه زیرساخت‌های تولید این محصول، پیشنهاد تشکیل شهرک فرآوری خرما را ارائه داد اما در این زمینه همکاری مناسبی صورت نگرفت. او افزود: متأسفانه وضعیت اعطای زمین این شهرک و تأمین زیرساخت‌های موردنیاز آن از جمله آب مشخص نشده است و در این راستا انتظار داریم جهاد کشاورزی جهت ارائه زمین مناسب برای احداث این شهرک فرآوری وارد عمل شود. رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اقدامات اتاق اهواز برای بهبود فضای کسب‌وکار تصریح کرد: در سال 95 اولین جلسه میز تخصصی خرمای استان خوزستان را به‌منظور بررسی موانع و مشکلات پیش روی صادرات محصول خرما با حضور استان‌های خرماخیز کشور برگزار کردیم و مسائلی از قبیل نقش و اهمیت محصول خرما، موانع و مشکلات تولیدی و فرآوری و بسته‌بندی این محصول و همچنین صادرات آن بررسی شد.

عموری با اشاره به اسفبار بودن وضعیت نخل داران خوزستانی گفت: معتقدیم که برای خروج از این وضعیت باید استراتژی و برنامه بلندمدت داشته باشیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد