hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > خراسان رضوی | توسعه زائرسراهای دولتی ممنوع

خراسان رضوی | توسعه زائرسراهای دولتی ممنوع

استاندار خراسان‌رضوی سیاست دولت را توسعه ندادن زائرسراهای دولتی و استفاده از ظرفیت‌های مراکز اقامتی بخش خصوصی اعلام کرد.

علیرضا رشیدیان با اشاره به صحبت‌های مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی دراین‌باره اظهار کرد: سیاست دولت توسعه ندادن زائرسراهای دولتی است و اگر سازمانی برای ارائه خدمات به دنبال مراکز اقامتی است از ظرفیت مراکز اقامتی بخش خصوصی استفاده کند. او ادامه داد: اولویت این است که هتل‌ها و مراکز اقامتی بخش خصوصی مورداستفاده ادارات و نهادها قرار گیرند. رشیدیان یادآور شد: بحث تنش ارز، اگرچه برای ما بسیار نامناسب بود اما برای هتلداران وضعیت مناسبی ایجاد کرده است و اقبال، استفاده و اقامت در مشهد مقدس را افزایش داده است. او با اشاره به‌ضرورت ایمن‌سازی و استانداردسازی مراکز اقامتی و زائرسراهای دولتی گفت: استانداردهای ایمنی و بهداشتی را مراکز اقامتی و زائرسراهای دولتی اعلام شود تا رعایت کنند البته استانداردسازی به معنای تائید وجود و توسعه این مراکز نیست. او تصریح کرد: هیچ دستگاهی حق ندارد، پذیرش مسافر به‌غیراز کارکنان خودش را انجام دهد.

استاندار خراسان‌رضوی هم‌چنین در بخش دیگری بر ضرورت رسیدگی به تخلفات گران‌فروشی و کم‌فروشی در اطراف حرم مطهر تأکید کرد و گفت: در بازدیدی که از اصناف اطراف حرم مطهر داشتم در روزی که سیب‌زمینی را بازار روز شهرداری 1320 تومان می‌داد در اطراف حرم مطهر کیلوئی 2800 تومان فروخته می‌شد. رشیدیان با بیان این‌که اضافه دریافت ظلم به زائر امام رضا است، ادامه داد: بر اساس توافق انجام‌شده نماینده تعزیرات حکومتی در دونقطه از اطراف حرم مظهر مستقر شود و راهنمایی و رانندگی نیز برای توقف خودروهای در حال مأموریت با آن‌ها همکاری کند. او به‌ضرورت افزایش بازرسی‌ها و نقش آن در کاهش تخلفات اشاره کرد و یادآور شد: در ماه رمضان 441 پرونده رسیدگی به تخلفات تشکیل و حدود یک میلیارد تومان پول اضافه دریافتی به زائران برگشت داده شد. استاندار خراسان‌رضوی تصریح کرد: تمرکز این ستاد بر اطراف حرم مطهر باشد چون در بسیاری از نقاط شهر اصناف رعایت می‌کنند اما در اطراف حرم مطهر افزایش قیمت‌هایی صورت می‌گیرد، برخی افراد هم توجیه‌هایی می‌آورند که کرایه زیادی می‌دهند و اگر این روند ادامه پیدا کند از شهرداری خواهیم خواست که در اطراف حرم مطهر بازار عرضه مستقیم مستقر کند. رشیدیان گفت: ما ازیک‌طرف فرهنگ خدمت به زائران را رایگان انجام می‌دهیم، اما از طرفی یک زائر با خاطره خرید سیب‌زمینی با قیمت بالاتر را با خود می‌برد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد