hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کاهش شیب ابتلا به کرونا در استان البرز

کاهش شیب ابتلا به کرونا در استان البرز

استاندار البرز از کاهش شیب ابتلا به کرونا در این استان خبر داد و گفت: ۱۴۰ هزار واحد صنفی در استان البرز در طرح فاصله گذاری اجتماعی همکاری داشتند و خودجوش کسب وکارشان را برای کنترل شیوع بیماری تعطیل کردند.
 عزیزاله شهبازی در جلسه شورای معاونان استانداری البرز که ظهر امروز در استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت:  شیوع بیماری کرونا عواقب بسیاری در کشور و به تبع آن البرز داشت.
وی افزود: حدود 3 ماه بسیاری از کسب و کارها تعطیل بود و افراد بسیار با زیان مواجه شدند که  البته حدود 140 هزار صنف در البرز به صورت خودجوش در جهت فاصله گذاری اجتماعی با ما همراهی کردند و کسب و کار خود را تعطیل کردند.
استاندار البرز  با بیان اینکه بیش از 80 درصد صنوف البرز مستاجر هستند و برای دریافت و پرداخت اجاره با مشکل مواجه شدند،گفت:  اکنون شاهد شیب نزولی کرونا در کشور هستیم و این امر در البرز نیز به شدت محسوس است.
شهبازی با اشاره به اینکه  در جریان شیوع کرونا انسجام و اتحادی که در کشور و به تبع آن البرز شکل گرفت، ماندگار و پایدار شد، بیان کرد: 
 ایران ویروس کرونا و تحریم را همزمان داشت و بواسطه این امر دشواری‌های بسیاری وجود داشت و البته همچنان نیز استرس‌ها مانده و بازارها کساد هستند و دهک‌ها پایین جامعه از این امر تاثیر پذیرفتند.
استاندار البرز،گفت: در بورس بسیاری از شرکت‌های تنومند سهام خود را در معرض فروش گذاشتند و این فعالیت بورس به منظور خدمات رسانی به دهک‌های پایین جامعه است.
وی با اشاره به اینکه در بسیاری از اقلام کشاورزی اکنون تولید مازاد داریم و به دلیل کرونا مرزها بسته است و تبادل صورت نمی‌گیرد، افزود: درون مایه مشکلات پساکرونا، اقتصادی است و در حوزه اجتماعی باید به رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر جامعه بپردازیم.
شهبازی با تاکید بر اینکه باید کسانی که از تحریم و کرونا آسیب دیده اند را دریابیم، گفت: توجه ویژه به وضعیت بیمارستان‌های خصوصی استان مورد تاکید است این بیمارستان‌ها در جریان شیوع کرونا به شدت دچار زیان شدند.
استاندار البرز با بیان اینکه امنیت و سلامت بسیار حائز اهمیت است و باید در این راستا برنامه محور عمل کنیم،گفت: از فرمانداران و مدیران انتظار دارم که با اقشار مختلف مردم ارتباط داشته باشند، باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و پژوهش‌های صورت گرفته در جهت رفع مشکلات اجتماعی بهره برداری کرده و با بررسی متغییرها، برنامه ریزی و اقدام کنیم.
وی افزود: فرمانداران باید تعامل ویژه ای با مجموعه مدیران استان در حوزه های مختلف کاری داشته باشند و البته ضرورت دارد که تمام تلاش ما این باشد که بحران‌ها از حوزه اجتماعی به سیاسی و امنیتی منتقل نشود.
استاندار البرز عنوان کرد: فرمانداران باید در راستای اختیاراتی که به آنها محول شده پاسخگو باشند و مسئولیت‌هایی که دارند را به نحو مطلوب پیگیری کنند، باید به گونه‌ای رفتار کنیم که پس از اتمام ماموریت در این استان، باری به دوش مسئولان بعدی نگذاریم.
وی گفت: کسانی هستند که به دنبال خوراک برای رسانه‌های بیگانه هستند ولی اعتماد و همدلی و اتحاد در ایران اسلامی روز به روز در حال افزایش است، اکنون  تمامی رسانه‌های خارجی بر روی اقدامات و برنامه‌های داخلی حساس شده و به دنبال خوراک خود هستند.
شهبازی افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک البرز بارها اعلام همراهی و همکاری کرده‌اند که در شرایط حساس تولید و اشتغال خود حفظ و افزایش دهند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد