hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > پرورش ماهیان گرم آبی در استان سمنان 25 درصد افزایش یافت

پرورش ماهیان گرم آبی در استان سمنان 25 درصد افزایش یافت

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از افزایش 25 پرورش ماهیان گرم آبی در استخرهای ذخیره کشاورزی از ابتدای امسال خبر داد.

مسعود مهدوی اظهار داشت: سال گذشته 250 هزار قطعه ماهی گرم‌آبی در استخرهای ذخیره کشاورزی در استان سمنان پرورش داده می‌شد.

وی با اشاره به افزایش میزان پرورش ماهیان گرم‌آبی در این استان خاطرنشان کرد: امسال پرورش ماهیان گرم‌آبی در استان سمنان به بیش از 310 هزار قطعه رسیده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به وجود 4 گونه ماهی گرم‌آبی در کشور گفت: در استان سمنان 2 گونه کپور معمولی و آمور« کپور علف خوار» پرورش داده می‌شود.

مهدوی به برخی از برنامه‌های این مدیریت برای افزایش تولید این نوع ماهیان خبر داد و افزود: افزایش دانش فنی بهره برداران یکی از راهکارهای این مدیریت برای افزایش این نوع ماهی در استان است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش تولید در واحد سطح این ماهیان گفت: مکانیزه کردن مزارع و نیز بهبود مدیریت از راهکارهای افزایش تولید در واحد سطح این نوع از ماهیان پرورشی در استان سمنان است که از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز محسوب می‌شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه این استان دچار کم‌آبی شدید بوده و از این مشکلات رنج می‌برد؛ بر ضرورت مدیریت مصرف آب در پرورش آبزیان تأکید و تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی برای این هدف از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در مزارع پرورش آبزیان این استان در دست اجراست. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد