hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > علت و درمان‌های ساده برای قرمزی چشم

علت و درمان‌های ساده برای قرمزی چشم

قرمزی چشم یا التهاب ملتحمه می‌تواند ناشی از چندین عامل مختلف باشد. آلرژی، به مدت طولانی قرار گرفتن در مقابل رایانه، یا حتی لمس کردن چشم‌ها با دست‌های آلوده می‌تواند باعث این مسئله دردناک باشد، که بسیار شایع است. پیشگیری و ایجاد عادت‌های سالم بسیار ضروری است، به همین دلیل قصد داریم چند روش درمانی ساده برای این مشکل را ارائه دهیم.
دلایل زیادی برای قرمزی چشم وجود دارد و در این مطلب به علل و درمان این مشکل خواهیم پرداخت.

قرمزی چشم یا التهاب ملتحمه می‌تواند ناشی از چندین عامل مختلف باشد. آلرژی، به مدت طولانی قرار گرفتن در مقابل رایانه، یا حتی لمس کردن چشم‌ها با دست‌های آلوده می‌تواند باعث این مسئله دردناک باشد، که بسیار شایع است. پیشگیری و ایجاد عادت‌های سالم بسیار ضروری است، به همین دلیل قصد داریم چند روش درمانی ساده برای این مشکل را ارائه دهیم.

درمان‌های گیاهی زیادی وجود دارند که می‌توانند به درمان قرمزی چشم‌ها کمک کنند. درست است که می‌توانید به یک داروخانه بروید و هر نوع قطره چشمی را تهیه کنید، اما هرگز بد نیست که بدانید طبیعت برای تان چه کاری می‌تواند انجام دهد. دانستن خواص و راه‌های استفاده از بسیاری از دارو‌های طبیعی می‌تواند هر زمان که نیاز به کمک دارید بسیار مفید واقع شوند؛ بنابراین بهتر است کمی بیشتر با آن‌ها آشنا شویم.
 

چرا چشم‌ها قرمز می‌شوند؟

قبل از استفاده از هر نوع قطره چشم یا راه حل دیگر، باید دریابید که چه چیزی باعث التهاب چشم می‌شود. ندانستن منشا بروز مشکل می‌تواند اوضاع را بدتر کند. اجازه دهید نگاهی به برخی از دلایل احتمالی بیندازیم:

۱. عفونت چشم
عفونت چشم قطعاً حداقل برای یک بار اتفاق افتاده است. درد، سوزش، رنگ قرمز رنگ سفیدی چشمان شما می‌تواند خطر ابتلا به عفونت چشم را نشان دهد که می‌تواند به التهاب ملتحمه تبدیل شود و به سرعت از یک چشم به چشم دیگر گسترش یابد. اما، چطور چشم‌ها آلوده می‌شوند؟

عفونت‌ها توسط عوامل خارجی ایجاد می‌شوند، عناصری در طبیعت که می‌توانید به آن‌ها حساسیت داشته باشید مانند گرده یا گرد و غبار درختان یا حتی خاک در هوا. علاوه بر این باید به خاطر داشته باشید که پاکیزگی دست در این امر نقش کلیدی ایفا می‌کند، زیرا آلودگی دست‌ها به راحتی می‌تواند در یک تماس ساده با چشم سبب عفونت شان شود.

همچنین باید به یاد داشته باشید که استفاده از لنز‌های چشم می‌تواند آسیب جدی به چشم وارد کند. مراقب باشید که چگونه از آن‌ها استفاده می‌کنید و، زیرا سلامت چشم‌ها بسیار ضروری و حائز اهمیت هستند.

علت و درمان‌های ساده برای قرمزی چشم
۲. چشم‌های خیلی خشک
بعضی چشم‌ها محیط داخلی شان به خوبی مرطوب نیست. در حقیقت به راحتی خشک می‌شوند و نسبت به محیط حساس‌تر هستند. در نتیجه، آن‌ها بیشتر توسط عناصر خارجی تحت تأثیر قرار می‌گیرند و در نهایت با التهاب شدید روبرو می‌شوند. به دلیل شرایط خاص ممکن است چشمان شما به اندازه کافی از رطوبت لازم برخوردار نشود. چشم پزشک شما دقیقا همان کسی است که بتواند تشخیص مناسبی را برای این مسئله ارائه دهد.

• قرار گرفتن به مدت طولانی در معرض صفحه نمایش رایانه
این نیز یکی دیگر از شایع‌ترین علل قرمزی چشم است. نور این دستگاه‌ها - از جمله تلفن‌های همراه - برای چشم بسیار مضر هستند. سبب تحریک چشم‌ها می‌شوند، حتی وضوح تصویر را ممکن است تا حدودی از دست بدهند ... بسیار ضروری است که هنگام کار با رایانه استراحت‌های کوچک و کوتاهی به چشمان خود دهید.

علت و درمان‌های ساده برای قرمزی چشم
خواب کوتاه
آیا باعث تعجب شما شده است؟ کمبود خواب می‌تواند باعث قرمزی شدید چشم‌ها شود. همچنین باعث پف زیر چشم نیز می‌شوند. خوابیدن کمتر از آنچه که یک فرد نیاز دارد نیز می‌تواند سبب کاهش سیستم دفاع شود و شما را در مقابل عفونت‌ها آسیب پذیرتر کند. بدن شما به اندازه کافی اکسیژن ندارد، در این صورت احساس خوبی نخواهید داشت و این طبیعی است که با چشمان قرمز از خواب بیدار شوید. مطمئنا برای شما هم این اتفاق افتاده است.
 
علت و درمان‌های ساده برای قرمزی چشم
مراقبت از چشم‌ها
۱. استراحت طبیعی چشم
اگر تمام شب با بی خوابی مواجه شده اید، یا خیلی خوب نخوابیده اید، یکی از دارو‌های ساده برای کاهش التهاب در چشم استفاده کرده اید یا از کمپرس سرد و گرم بر روی چشمان استفاده می‌کنید. ابتدا یک حوله کوچک را با آب تازه مرطوب کنید. سپس آن را بر روی صورت و چشم خود بگذارید. سپس همین کار را با حوله روی چشم دیگر انجام دهید. حوله را با آب گرم مرطوب کنید و سپس بر روی چشم خود اعمال کنید. این کار باعث گردش خون در چشم‌ها می‌شود.
 
۲. فندق افسونگر
یک راه حل بسیار ساده برای تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که روغن فندق افسونگر را تهیه کنید. یک توپ پنبه‌ای را با آن مرطوب کنید و سپس آن را برای چند ثانیه روی چشم آسیب دیده بگذارید. این باعث می‌شود چشم آسیب دیده شما از طریق این روغن مرطوب شود. فندق جادوگر بهترین گیاه برای درمان قرمزی چشم‌ها است.
 
علت و درمان‌های ساده برای قرمزی چشم
۳. هویج
هویج برای قرمزی چشم‌ها بسیار مفید است. این خواص همیشه برای مراقبت از چشم‌ها عالی بوده است، بنابراین این فرصت را از دست ندهید که این راه حل را امتحان کنید. در مرحله اول، یک هویج را در آب بجوشانید. پس از آن، دو برش نازک را بریده و به مدت ۱۰ دقیقه آن‌ها را روی چشم خود قرار دهید. این کار را سه بار در روز تکرار کنید و برش‌های جدید هویج را ایجاد کنید. این به کاهش احتقان و التهاب کمک زیادی خواهد کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد