hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بازگشایی رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها در دست بررسی است

بازگشایی رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها در دست بررسی است

حدود سه ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می گذرد که منجر به تعطیلی برخی از اصناف پر ریسک از جمله رستوران ها، کافی شاپ ها و ... شده است که اکنون زمزمه های از سرگیری فعالیت این صنوف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به گوش می رسد، اگرچه هنوز تصمیم قطعی در این باره گرفته نشده است.


رئیس اتاق اصناف اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص فعالیت آرایشگاه های زنانه، اظهار کرد: طی دو هفته گذشته تاکنون آرایشگاه‌های زنانه و مردانه با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال فعالیت هستند.
رسول جهانگیری اظهار کرد: فعالیت آرایشگاه های مردانه با رعایت پروتکل های بهداشتی و مجوز دانشگاه علوم پزشکی بلامانع است، از سوی دیگر اتاق اصناف هیچ نامه ای دال بر فعالیت آرایشگاه های زنانه نزده است، اما بعد از اعلام رسانه ملی مبنی بر مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا آرایشگاه های زنانه اصفهان نیز فعالیت خود را آغاز کردند.
وی با بیان اینکه تمام پروتکل های بهداشتی هر صنفی در سامانه وزارت بهداشت ثبت و مشخص شده است، تاکید کرد: اتاق اصناف نظارت ویژه ای بر فعالیت آرایشگاه ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی دارد.
رئیس اتاق اصناف اصفهان همچنین با تاکید بر ضرورت بازگشایی رستوران ها با رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی، اظهار کرد: در حال حاضر رستوران ها، کافی شاپ ها، چایخانه ها و ... به صورت بیرون بر فعالیت دارند، البته قرار است در هفته جاری جلسه ای برای فعالیت و بازگشایی آنها در ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار شود.
وی یادآور شد: در حال حاضر اصنافی همچون گیم نت ها، استخرها، سالن های ورزشی، رستوران ها، کافی شاپ ها، پیتزا فروشی ها و ... که مراکز تجمعی هستند همچنان تعطیل اند، اما می توانند با ظرفیت بسیار پایین فعالیت کنند.
همچنین مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان در خصوص فعالیت آرایشگاه های زنانه در اصفهان به ایسنا گفت: همزمان و چند روز بعد از مجوز فعالیت آرایشگاه های مردانه در اصفهان، آرایشگاه های زنانه با رعایت شرایط و ضوابط خاص فعالیت می کنند.
مهدی میرجهانیان تصریح کرد: البته رعایت ضوابط و پروتکل های بهداشتی به خصوص در آرایشگاه های زنانه رعایت می شود، از سوی دیگر مردم نیز باید خواستار رعایت این پروتکل ها باشند تا جزو رفتارهای آرایشگاه ها باشد، چراکه مراکز فعالیت به شدت در خطر انتقال ویروس کرونا هستند.
وی در خصوص بازرسی و رعایت بر عملکرد و فعالیت آرایشگاه های زنانه نیز گفت: نظارت در آرایشگاه های زنانه انجام می شود و اگر مردم تخلفی را مشاهده کنند، می توانند موارد را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.
مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان تاکید کرد: امکان ندارد به صورت تک تک آرایشگاه ها را بازرسی کرد، اما مردم نیز باید موارد بهداشتی را رعایت و از آرایشگران رعایت پروتکل ها را خواستار باشند و در زمان مراجعه دقت داشته باشند که آنها کد رهگیری دارند یا خیر.
وی توضیح داد: آرایشگران ملزم به نصب کد رهگیری خود در آرایشگاه های خود هستند و بدون این کد اجازه فعالیت ندارند، باید توجه داشت کد رهگیری تنها بر روی کاغذ نیست و نشان می دهد که آرایشگر با تعهد در سایت وزارت بهداشت، نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی آگاه است.
میرجهانیان در خصوص فعالیت مراکز پوست و مو و لیزر در اصفهان نیز، اظهار کرد: هنوز هیچ یک از این مراکز اجازه بازگشایی ندارند و فعالیت آنها به صورت غیرمجاز است، البته مجوز اصلی آنها از سوی معاونت درمان صادر می شود که به صورت صد در صد بازگشایی نشده اند.
وی در مورد فعالیت رستوران ها، نیز گفت: در حال حاضر رستوران ها و کافی شاپ ها به صورت بیرون بر فعالیت دارند، از سوی دیگر اکنون به دلیل ماه مبارک رمضان به صورت کامل امکان بازگشایی ندارند، اما بحث پذیرایی آنها به صورت ۵۰ درصد ظرفیت در کمیته استانی ستاد مبارزه با کرونا مطرح شده که هنوز هیچ تصمیمی در خصوص فعالیت و بازگشایی رستوران ها و کافی شاپ های اصفهان گرفته نشده است.
حجت الله غلامی - سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان نیز در خصوص وضعیت بازگشایی رستوران‌ها، به ایسنا گفت: در جلسه این هفته ستاد استانی مقابله با کرونا بازگشایی رستوران‌ها بعد از ماه مبارک رمضان بررسی می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد