hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مراسم شب قدر در مساجد قم برگزار می‌شود

مراسم شب قدر در مساجد قم برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از برگزاری مراسم شب قدر در مساجد قم با رعایت مسائل بهداشتی خبر داد و گفت: مسئولیت برگزاری این مراسم به عهده ائمه جماعات، هیئت امنا و بسیج است.
به گزارش رویداد ایران_قم،محمدرضا قدیر قبل از ظهر سه‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرهماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به دستورالعمل ابلاغی وزارت بهداشت ویژه بازگشایی مساجد برای شب‌های احیا اظهار داشت: بر اساس این دستورالعمل افراد مسن، بیماران قلبی، تنفسی و… و کودکان نباید در این مراسم شرکت کنند.
 وی با تأکید بر اینکه تنها به اندازه ۲۵ درصد ظرفیت، مساجد باید برای برگزاری مراسم پذیرای مردم باشد، افزود: رعایت فاصله اجتماعی حداقل یک متر، لزوم استفاده از ماسک و دستکش، ممنوعیت توزیع نذورات و غذا از دیگر موارد مورد تأکید است.
 به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، مسئولیت برگزاری این مراسم مطابق دستورالعمل و پروتکل ابلاغی به عهده ائمه جماعات، هیئت امنا و بسیج است.
 وی با اشاره به اینکه استان قم نسبت به بیماری کرونا در حال حاضر در وضعیت زرد یعنی منطقه با خطر متوسط قرار دارد، تصریح کرد: معیار خطر متوسط در قم نیز بر اساس میانگین بستری بیماران در دو هفته اخیر است.
 قدیر با بیان اینکه طی دو یا سه روز گذشته مراجعه به بیمارستان‌های قم با افزایش مواجه شده است، گفت: در حال حاضر ۱۵۸ شهر در وضعیت سفید هستند و قم در منطقه بینابینی است و باید تلاش کنیم که با منطقه پر خطر برنگردیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد