hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > برپایی چادرگروهی در سواحل و پارک‌های استان بوشهر همچنان ممنوع است

برپایی چادرگروهی در سواحل و پارک‌های استان بوشهر همچنان ممنوع است

استاندار بوشهر با تاکید بر کنترل محورهای ورودی از خوزستان به شهرستان‌های شمالی استان بوشهر برای جلوگیری از انتقال بیماری کرونا گفت: در این راستا برپایی چادر گروهی در سواحل و پارک‌های استان بوشهر همچنان ممنوع است.
عبدالکریم گراوند صبح امروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) و گرامیداشت لیالی قدر و با اشاره به بازگشایی مدارس بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا اظهار داشت: از روز شنبه هفته آینده مدارس بازگشایی می‌شود که حضور دانش آموزان برای رفع مشکل اختیاری است.
وی، با بیان اینکه  در زمینه آموزش در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها کارهای ارزشمندی صورت گرفته است افزود: هر چند فعالیت استادان و معلمان در فضای حقیقی راحت‌تر از فضای مجازی است ولی به سبب جلوگیری از انتقال ویروس کرونا فعالیت آموزشی در فضای مجازی انجام شده که خدمات مراکز آموزشی در این عرصه ستودنی است.
استاندار بوشهر با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب به صورت ویدئو کنفرانس در ستاد ملی مبارزه با کرونا، خدمات و عملکرد ستاد ملی مبارزه با کرونا و جامعه پزشکی و پرستاری را درخورتحسین دانست و افزود: با اقدام خوب و تدابیر رئیس جمهور،  تصمیمات مطلوب ستاد ملی مبارزه با کرونا و پیگیری‌های استان‌ها، خوشبختانه عملکرد مبارزه با کرونا در کشور مایه افتخار است که از جامعه پزشکی صمیمانه تشکر می‌شود.
گراوند با بیان اینکه جامعه پزشکی، پرستاری، شرکت‌های دانش بنیان، گروهای جهادی، بسیجی، و  دیگر دستگاه‌ها کارهای بزرگی در عرصه مقابله با کرونا انجام داده‌اند گفت: با توجه به اینکه رفتار ویروس کرونا قابل پیش بینی نیست و در این رابطه  که قبلا گفته می‌شد ویروس کرونا با گرما تحت تاثیر قرار می‌گیرد ولی تاکنون این موضوع تاثیری نداشته است.
وی با تاکید بر توجه به بیماری یابی در مراکز بهداشتی درمانی استان خاطر نشان کرد: در این خصوص تخصیص اعتبارات مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت باید مورد توجه قرار بگیرد.
استاندار بوشهر با اشاره به پیش بینی درگیری جامعه حداقل تا 2 با ویروس کرونا تصریح کرد: رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای شکستن انتقال زنجیره این ویروس امری مهم و ضروری است.
گراوند کمک اعتباری به نظام سلامت که نقش مهمی در عرصه مقابله با کرونا داشته است را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: با تجهیز مراکز بهداشتی درمانی به امکانات بیماریابی در عرصه ویروس کرونا،  مصونیت مردم در جامعه می‌تواند افزایش یابد که این مهم باید از مطالبات مردم باشد.
وی، با تاکید بر تسریع تکمیل بیمارستان و اورژانس هسته‌ای 110 تختی بوشهر افزود: اعتبار لازم باید برای تحقق این مهم تخصیص یابد تا زمینه انتقال مرکز درمان کرونای استان از بیمارستان شهدای خلیج فارس به بیمارستان هسته‌ای فراهم شود و بیمارستان شهدای خلیج فارس هم به خدمات درمانی آموزشی خود در رسیدگی به سایر بیماران ادامه دهد.
وی تاکید کرد: برای تسریع در تکمیل بیمارستان هسته‌ای بوشهر تا 48 ساعت آینده بودجه موجود در حساب بانکی مشترک دانشگاه علوم پزشکی و اتاق بازرگانی بوشهر به حساب دانشگاه علوم پزشکی برای تکمیل بیمارستان شهدای هسته‌ای واریز شود.
استاندار بوشهر، استفاده از ماسک در اتوبوس‌های درون شهری را ضروری دانست و تاکید کرد: شهرداری‌های استان به ویژه مرکز بوشهر باید این مهم را مورد توجه قرار دهد و نظارت ویژه‌ای در تحقق این مهم انجام شود.
گراوند استفاده مدیران، کارشناسان و مسئولان از ماسک و دستکش  که از دیگر نقاط کشور در استان بوشهر ماموریت دارند را یک ضرورت دانست و بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و  بهداشت فردی همراه با فاصله گذاری اجتماعی باید همچنان در سطوح مختلف جامعه مورد توجه قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه برخی از شهرهای استان خوزستان محدودیت تردد در آن اعمال شده است افزود:با توجه به خیز دوباره کرونا در استان خوزستان، کنترل و تب سنجی ورودی و خروجی شهرستان‌های شمالی استان بوشهر با همکاری هلال احمر و نیروی انتظامی انجام شود و مردم هم باید از ترددهای غیرضروری به استان خوزستان جلوگیری کنند.
استاندار بوشهر با تاکید بر راه‌اندازی آزمایشگاه در جنوب استان تصریح کرد:با توجه به نیاز استان به آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا، ایجاد این آزمایشگاه در جنوب استان مورد توجه قرار  بگیرد ضمن اینکه راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در دشتستان هم ضروری است.
گراوند با قدردانی از کسبه و اصناف در عرصه مقابله با کرونا افزود: اصناف استان همچنان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و هر صنفی که از این موضوع غفلت کند مغازه آن پلمب خواهد شد.
وی با اشاره به اقدام یک شرکت هواپیمایی در مورد برخورد با یکی از پزشکان بوشهر در مسیر پروای تهران به بوشهر گفت: دستور پیگیری این موضوع را به بازرسی استانداری  صادر شده و اینگونه رفتارها نه تنها با کادر درمان بلکه با هیچ شهروندی مناسب نیست.
استاندار بوشهر با تاکید بر رعایت پروتکل بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اقامتگاه‌ها افزودد: در این راستا برپایی چادر گروهی در سواحل و پارک‌های استان بوشهر ممنوع است و هتل‌ها با رعایت ضوابط بهداشتی و اجتماعی می‌توانند فعالیت کنند و این در حالی است که فعالیت خانه مبله در نقاط مختلف استان بوشهر ممنوع است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد