hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های گیلان به یک هفتم رسیده است

آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های گیلان به یک هفتم رسیده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان از کاهش آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های گیلان به حدود یک هفتم نسبت به ماه‌های اسفند و فروردین خبر داد.


«محمود قاسم‌نژاد» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره صعودی شدن روند بیماری کرونا در استان طی روزهای اخیر گفت: سیاست‌های ستاد کرونای استان گیلان متاثر از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستورالعمل‌هایی است که از طریق این ستاد به تمام استان‌ها ابلاغ می‌شود. 
او با بیان اینکه در ستاد ملی نیز براساس آمار و اطلاعاتی که از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها به ستاد می‌رسد، ایجاد یا رفع محدودیت‌ها درنظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: در نتیجه اعمال محدودیت‌ها ناشی از اطلاعاتی است که  وزارت بهداشت از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی درباره تعداد بیماران و روند بیماری در استان‌ها اخذ می‌کند و به ستاد ارائه می‌دهد و تصمیم کلی برای سراسر کشور در ستاد ملی گرفته می‌شود.
قاسم‌نژاد ضمن اشاره به روند شیوع بیماری در استان گیلان گفت: از ابتدای اسفند ماه که این بیماری در کشور اعلام شد، اقدامات کنترلی در کشور و از جمله استان گیلان انجام شد و برای مشاغل تحت عنوان گروه‌های پرریسک،‌ کم ریسک و پرخطر نیز محدودیت‌هایی اعمال شد. 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه ممنوعیت فعالیت برخی مشاغل همچنان پابرجاست، ادامه داد: برخی از مشاغل با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی به تدریج اجازه فعالیت دریافت کردند، اما برخی از مشاغل همچنان با محدودیت روبرو هستند. 
قاسم‌نژاد در خصوص روند صعودی بیماری در استان گیلان طی روزهای اخیر، با بیان  اینکه در حال حاضر افراد بستری در بیمارستان‌ها نسبت به اسفند و فروردین ماه به یک ششم تا یک هفتم رسیده است، تصریح کرد: آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در استان گیلان در طول هفته در بسیاری از مواقع صفر است و موارد مشکوک به کرونا نیز در حدود ۲ تا سه مورد است. 
او ادامه داد: گاهی به دلیل شناسایی جمعیت هدف در غربالگری‌ها و ارتباطاتی که از سوی سامانه‌ها با مردم ایجاد شده، شناسایی بیماران بیشتر شود و به ذهن این مساله را متبادر می‌کند که بیماران اضافه‌تر شدند، در حالی که اکنون نسبت به یک ماه پیش در حدود یک ششم تا یک هفتم شاهد کاهش میزان ابتلا بوده‌ایم. 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تاکید بر اینکه حتی در صورت وجود یک فرد ناقل یا بیمار امکان ابتلای تعداد زیادی به بیماری وجود دارد، گفت: در نتیجه برنامه‌ریزی‌ها ناشی از این است؛ همانطور که مردم مانند گذشته همکاری کردند،‌ در ادامه نیز این همکاری با رعایت نکات بهداشت فردی، استفاده از ماسک و دستکش و فاصله‌گذاری اجتماعی کماکان ادامه داشته باشد.
جانشین ستاد مقابله با کرونا گیلان در پاسخ به این سوال که استانداری گیلان برای تعطیلات پیش رو چه تدابیری در نظر گرفته است، گفت: سواحل استان گیلان از ابتدای خرداد و در تابستان یکی از مناطق بسیار شلوغ استان هستند. در جلساتی که برگزار کردیم اعلام شد که بازگشایی سواحل حتما باید با توجه به وضع بیماری کرونا در کشور باشد. در واقع اگر بخواهیم مراکز تجمع را محدود کنیم‌، به این اماکن اجازه بازگشایی نمی‌دهیم.
او در ادامه اظهار داشت: علاوه بر این گفتیم، اگر روال همینطور ادامه داشته باشد و تعداد فوتی‌ها و بیماران نزولی باشند،‌ این رفع محدودیت‌‌ها در مراکز پرتجمع باید با اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی برداشته شود و در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی استان را موظف کردیم تا دستورالعمل اجرایی بهداشتی مربوط به استفاده از سواحل و تفرجگاه‌ها،‌ همچنین قلعه‌ها، شهرک‌ها و پارک‌های جنگلی را تدوین و ظرف ده روز آینده و قبل از تعطیلات پیش رو در اختیار بگذارد.
قاسم‌نژاد  با بیان اینکه در حال حاضر سواحل و مراکز تفریحی و خدماتی بسته است، گفت: اگر قرار به استفاده از این اماکن  باشد،‌ مردم باید موظف شوند از دستورالعمل‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی طی ده روز آینده آن را تدوین می‌کند، پیروی کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت و سقف تردد برای تعطیلات نیز در نظر گرفته خواهد شد یا خیر؟ تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید دستورالعمل بهداشتی را بنویسد و یکی از مواردی که در این دستورالعمل قرار می‌گیرد، ظرفیت ورودی افراد به این مکان‌ها و طرح‌ها است. برای مثال اگر در گذشته در فضای یک متر مربعی ۳ نفر  می‌توانستند، حضور داشته باشند اکنون باید در هر یک متر و نیم این فضا یک نفر حضور داشته باشد و این مساله در پروتکل در حال تدوین درنظر گرفته شده است و  دانشگاه علوم پزشکی باید ظرف ده روز دستورالعمل را بنویسد و قطعا باید این فاصله‌گذاری صورت گیرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد