hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > آقاجانی: ‌نگران افزایش نامحسوس قیمت گوشت قرمز در بازار نباشید

آقاجانی: ‌نگران افزایش نامحسوس قیمت گوشت قرمز در بازار نباشید

‌نائب رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان گفت: شهروندان نگران افزایش قیمت نامحسوس هرکیلوگرم گوشت گوسفند در واحدهای صنفی بازار نباشند زیرا متغیرهای طبیعی گاهاً این روند افزایشی را ایجاد می‌کنند و چند روز بعد بازار مجدداً کاهش نرخ را تجربه خواهد کرد.

عبدالرضا آقاجانی ، با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز در بازار افزایش نداشته است، اظهار کرد: گوشت گوسفند، گاو و گوساله‌ای که اکنون در بازار به فروش می‌رسد، تولید دامداری‌های داخلی است و از طریق واردات به بازار ایران نمی‌آید، از این رو قیمت دام سنگین در بازار حدود ۳ ماه است که تغییری نداشته است.

وی افزود: علت تغییرات هفتگی قیمت دام سبک در بازار و افزایش یا کاهش نرخ هر کیلوگرم گوشت گوسفند در واحدهای صنفی، تأثیرپذیری بازار از برخی از متغیرهای طبیعی همچون بارندگی یا زلزله یا متغیرهای انسانی همچون کاهش تردد و مشکلات در حوزه حمل و نقل است.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان تصریح کرد: بخش زیادی از نیاز بازار اصفهان به دام سبک و گوشت گوسفند از دیگر استان‌های کشور تأمین می‌شود اما خوشبختانه در زمینه تأمین دام سنگین و گوشت گاو و گوساله مورد نیاز بازار اصفهان، خودکفا هستیم و دامداری‌های استان میزان تولیدات مناسبی در این زمینه دارند.

آقاجانی اضافه کرد: شهروندان نگران افزایش قیمت نامحسوس هر کیلوگرم گوشت گوسفند در واحدهای صنفی بازار نباشند زیرا متغیرهای طبیعی گاهاً این روند افزایشی را ایجاد می‌کنند و چند روز بعد بازار مجدداً کاهش نرخ را تجربه خواهد کرد.

وی ادامه داد: قیمت گوشت شتر در بازار وابسته به دلار است زیرا واردکنندگان این نوع از گوشت به کشور با تبدیل دلار به روپیه اقدام به واردات گوشت شتر از پاکستان می‌کنند و از این رو نوسانات نرخ دلار بر قیمت هر کیلوگرم گوشت شتر در بازار تأثیرگذار است.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان با بیان اینکه بخش زیادی از گوشت دام سنگین موجود در بازار برای تأمین نیاز رستوران‌ها مصرف می‌شود، خاطر نشان کرد: ۸۰ درصد از گوشت گاو و گوساله بازار در رستوران‌ها، چلوکبابی‌ها و سالن‌های غذاخوری مصرف می‌شود و تعطیلی اخیر رستوران‌ها و طباخی‌ها و کاهش تقاضای عمومی برای خرید غذا از این واحدهای صنفی در پی شیوع ویروس کرونا، تقاضا برای خرید دام سنگین در بازار کاهش داده است.

آقاجانی یادآور شد: با توجه به نیاز روزانه خانوار برای استفاده از گوشت دام سبک، تقاضا برای خرید گوشت گوسفند در بازار کاهش را تجربه نکرده و خوشبختانه با مشکلی در این زمینه مواجه نیستیم.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد