hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > آذربایجان غربی|70 درصد زیرساخت‌های راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی پیرانشهر مهیا شد

آذربایجان غربی|70 درصد زیرساخت‌های راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی پیرانشهر مهیا شد

فرماندار پیرانشهر با اشاره به اینکه محل منطقه ویژه اقتصادی پیرانشهر زیرساخت‌های بسیاری داشته و 60 تا 70 درصد زیرساخت‌های آن اعم از آب، برق و گاز آن مهیا است گفت: بنابراین با توجه به وجود مرز تمرچین نیز، فرصتی فراهم‌شده که این منطقه هر چه سریع‌تر برای توسعه این شهرستان راه‌اندازی شود.

سید علی ترابی با اشاره به اعلام و تصویب شهرستان پیرانشهر به‌عنوان منطقه ویژه اقتصادی از سوی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متولی منطقه ویژه اقتصادی پیرانشهر، بخش خصوصی است. او تصریح کرد: این منطقه در 163 هکتار واقع در سه‌راهی جلدیان و در 15 کیلومتری پیرانشهر پیش‌بینی‌شده و دو نفر سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند که ضمن معرفی به استانداری، مراحل اداری آن طی شده تا به مرحله اجرایی برسد. فرماندار پیرانشهر با اشاره به اینکه محل منطقه ویژه اقتصادی پیرانشهر زیرساخت‌های بسیاری داشته و 60 تا 70 درصد زیرساخت‌های آن اعم از آب، برق و گاز آن مهیا است گفت: بنابراین با توجه به وجود مرز تمرچین نیز، فرصتی فراهم‌شده که این منطقه هر چه سریع‌تر برای توسعه این شهرستان راه‌اندازی شود. او بیان کرد: بنابراین هم‌اکنون موافقت اولیه منطقه ویژه اقتصادی پیرانشهر نیز توسط کمیته برنامه‎ریزی استان انجام‌شده و در حال پیمودن مراحل قانونی و آمدن سرمایه‌گذار بخش خصوصی است. ترابی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی این منطقه، یک برنامه پنج‌ساله تدوین‌شده است افزود: بی‌شک راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی بسیار حائز اهمیت است چون بیشترین صادرات نیز از مرز تمرچین بوده و اگر منطقه ویژه نیز راه‌اندازی شود، کارخانه‌های صنایع تبدیلی نیز ایجادشده و صادرات به کشور عراق انجام می‌شود و علاوه بر آن به اشتغال این شهرستان کمک شایانی می‌کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد