hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > کرونا سیر نزولی گرفته اما هنوز پاندمی است

کرونا سیر نزولی گرفته اما هنوز پاندمی است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به سیر نزولی بیماری کرونا در کشور، گفت: این بیماری هنوز در مرحله پاندمی است و نکات بهداشتی را باید جدی گرفت.
سعیدرضا جمالی مقدم، با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در پیشگیری از انتقال بیماری کرونا، افزود: تعارف نداریم و این بیماری حالا حالاها مهمان ما است. بنابراین، باید به رعایت نکات بهداشتی توجه داشت.
این متخصص بیماری های عفونی با اشاره به سیر نزولی بیماری کرونا در کشور، ادامه داد: درست است که بیماری سیر نزولی گرفته، اما هنوز در مرحله پاندمی قرار دارد و باید نسبت به رعایت نکات بهداشتی، جدی بود.
جمالی مقدم افزود: رعایت بهداشت محیط و استفاده از ماسک جراحی برای پیشگیری از انتقال ویروس، کفایت می کند.
وی تاکید کرد: استفاده از ماسک N۹۵ برای آن دسته از پرسنل توصیه می شود که در تماس با بیمار هستند و قطرات ویروس به صورت ریزتر در فضا پخش می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: کمر بیماری شکسته اما عقل حکم می کند که همچنان احتیاط های بهداشتی را رعایت کنیم. برای این منظور هم قرار نیست لباس فضایی تن کنیم، بلکه شستن دست ها با آب و صابون و استفاده از ماسک جراحی ساده برای آن دسته از کسانی که در ارتباط با بیمار هستند، کفایت می کند.
جمالی مقدم تاکید کرد: آنچه مسلم است اینکه مردم از اسم کرونا وحشت کرده اند، اما باید گفت که آنفلوانزای خوکی و پرندگان، می تواند خطرناک تر از کرونا باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد