hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مدارس در مناطق سفید چهارمحال و بختیاری از ۲۷ اردیبهشت‌ ماه ‌بازگشایی می‌شود

مدارس در مناطق سفید چهارمحال و بختیاری از ۲۷ اردیبهشت‌ ماه ‌بازگشایی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: مدارس در مناطقی که با نظر ستاد مبارزه با کرونا سفید اعلام شوند از ۲۷ اردیبهشت‌ماه بازگشایی و امتحانات نهایی پایه ۱۲ نیز از ۱۷ مردادماه به صورت حضوری برگزار می شود.
 فرحناز قائدامینی در نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از دوماه گذشته که کشور دچار ویروس کرونا شد، همه بخش‌ها از جمله آموزش‌وپرورش دچار مشکل شد اما همواره هر علم و پیشرفتی که بشر به آن دست پیدا می‌کند در طی سختی‌هایی بوده که شخص در زندگی کسب کرده که بخشی از این مراحل ویروس کرونا بود که تبعاتی از جمله تعطیلی مدارس را به دنبال داشت.
وی گفت: در حال حاضر یک میلیارد و 800 دانش‌آموزان از مدارس دور هستند و آموزش چهره‌به‌چهره تعطیل شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: به واسطه همدلی و همراهی مردم و مقام معظم رهبری، معلمان نشان دادند که همه جا و در هر شرایطی در صحنه هستند همچنین در حوزه درمان و پزشکی نیز در بحث تجهیزات و امکانات پیشرفت  تا جایی بود که امکاناتمان به کشورهای دیگر نیز صادر شد و به جهانیان ثابت شد که کشور در همه صحنه‌ها موفق عمل می‌کنند و آموزش و پرورش این بحران را نیز به نحو احسن پشت سر گذاشت و در صورت تعطیلی مدارس، آموزش تعطیل نشد.
قائدامینی تصریح کرد: از سوم اسفندماه مدارس به تعطیلی کشیده شد و دو سه روز بعد از آن معلمان به صورت خود جوش فعالیت خود را آغاز کردند. همچنین از همان ابتدا آموزش در یک شبکه صداوسیما آغاز و امروز به 24 قسمت برنامه در 4 شبکه رسیده است.
وی افزود: به دنبال ایجاد آموزش چهره به چهره به دنبال ایجاد شبکه‌های مختلفی بودیم که شبکه شاد در همین راستا ایجاد و 11 میلیون از 15 میلیون دانش‌آموزان کل کشور و 76 درصد از دانش‌آموزان استان وارد این شبکه شدند.
قائدامینی با بیان اینکه تبریک روز معلم امسال با سال‌های گذشته متفاوت است، اظهار کرد: معلمان قشری هستند که به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهند سرنوشت کشور که به سرنوشت دانش‌آموزان گره خورده است، خدشه‌دار شود.
رایگان شدن اینترنت در حال پیگیری است / حضور 220 نفر در صدای مشاور
مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه قد و بزرگی هر جامعه‌ای به اندازه قد و بزرگی معلمان آن جامعه است، بیان کرد: هرچه منزلت، شأن و بلندای قامت معلمان در جامعه رعایت شود به همان اندازه کشور می‌تواند در جهان رشد کند و البته رسانه در این عرصه نقش مهمی دارد.
قائدامینی در ادامه این جلسه به سوالات خبرنگاران در زمینه آموزش و پرورش استان پاسخ داد و در رابطه با مشکلات شبکه شاد، گفت: این مشکل از اسفندماه در آموزش و پرورش رخ داد که خوشبختانه 70 درصد آموزش مدارس صورت گرفته بود و معلمان با همه مشکلات اعم از نبود  زیرساخت‌ها در بسیاری از مناطق به صورت جهادی پای کارآمدند.
وی با بیان اینکه رایگان شدن اینترنت از سمت وزارت‌خانه در حال پیگیری است، افزود: 20 گیگ اینترنت رایگان برای معلمان در نظر گرفته شد و این بسته برای دانش‌آموزان نیز در حال پیگیری است.
مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شبکه شاد تنها راه ارتباطی میان معلمان و دانش‌آموزان نیست، گفت: با آموزش‌های تلویزیونی، رادیویی و درس‌نامه‌ها، Cd و DvD همه دانش‌آموزان تحت آموزش مجازی آنلاین و آفلاین قرار گرفتند.
وی افزود: در مناطق دور دست که وضعیت سفیدی داشتند مدارس تا قبل عید به صورت حضوری فعالیت می‌کردند و بعد از آن نیز با امکاناتی از قبیل صدای مشاور و صدای دانش آموزان با حضور 220 نفر از همکاران در همه مناطق سوالات درسی دانش‌آموزان در حال پاسخ است.
قائدامینی بیان کرد: شبکه شاد خالی از ایراد نیست که بسیاری از ایرادات رفع و ما بقی ایرادات در دوران دست کرونا و حتی در سال آینده به طور کامل رفع خواهد شد.
وی با بیان اینکه هیچ کدام از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی این مجموعه تعطیل نشد، ادامه داد: در سال جاری 27 هزار دانش‌آموز در نهضت حفظ جزء سی شرکت کردند که مراحل آموزشگاهی و منطقه‌ای این مسابقات نیز برگزار شد، همچنین مسابقات استانی و کشوری در رشته‌های دیگر از جمله مسابقه بزرگ کتابخوانی تربیت ماندگار ویژه دانش‌آموزان،اولیاء و معلمان برگزار شد.
بازگشایی مدارس از 27 اردیبهشت در مناطق سفید
مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: مدارس در مناطقی که با نظر ستاد مبارزه با کرونا سفید اعلام شوند از 27 اردیبهشت ‌ماه بازگشایی و امتحانات نهایی پایه 12 نیز از 17 مردادماه به صورت حضوری برگزار می شود.
وی ادامه داد:  قبل از شروع سال تحصیلی یک دوره آموزشی ویژه دانش‌آموزان پایه اول دبستان برگزار خواهد شد و مواد مورد نیاز به صورت چهره به چهره به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.
قائدامینی با اشاره به اینکه تا کنون 127 مشکل از شبکه شاد به مرکز ارائه شده است که در حال پیگیری هستند، ادامه داد: یکی از مشکلات مربوط به وجود چند دانش آموز در یک منزل و یک گوشی اندروید بود که برای حل این مشکل تدابیری اندیشیده شد.
وی گفت: مطالبی که آموزش داده می‌شوند در شبکه شاد ذخیره می‌شود تا دانش آموزانی که نمی‌توانند درکلاس‌های آنلاین شرکت کنند در فرصت مناسب از مطالب استفاده کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه حفظ صیانت دانش‌آموزان و معلمان هدف اصلی آموزش و پرورش است، گفت: از آنجایی که شبکه شاد یک شبکه منسجم است همه معلمان، مدیران و دانش‌آموزان در آنجا حضور پیدا می‌کنند، هچنین در این شبکه مطالب کمک درسی با نظارت مشاوران تحصیلی بارگزاری می شود لذا توصیه می‌شود همگان از شبکه استفاده کنند .
وی در رابطه با آموزش دانش‌آموزان استثنایی بیان کرد: به علت کمبود تعداد  این دانش‌آموزان، معلمان در منازل حاضر می‌شوند و به صورت فرد به فرد به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند همچنین در برخی از مناطق، آموزش در مدارس انجام می‌شود و از اولیا خواسته می‌شود که در این امر به معلمان کمک کنند.
 قائدامینی در رابطه با مسکن معلمان اظهار کرد: تا کنون 3 هزار و 393 معلم از همه مناطق آموزش و پرورش در خواست مسکن ویژه معلمان را داشته‌اند،  اما به علت اینکه زمین‌های اداره مسکن و شهرسازی در همه مناطق پراکنده نیستند لذا تصمیم گرفته شد از زمین‌های آموزش و پرورش استفاده شود و یا به دنبال تهیه زمین‌های جدید باشیم.
کمبود 1900 معلم در استان چهارمحال و بختیاری
مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: در کل استان 1026 معلم در حال خدمت هستند که مشکل کمبود معلم را در سال گذشته به طرق مختلف حل شد و امسال نیز که تعداد بازنشسته‌ها از ورودی‌ها بیشتر است این تعداد به هزار و 900 نیرو رسیده است که این مشکل تا سال 1401 وجود دارد و از آن به بعد اوضاع آموزش و پرورش بهبود خواهد یافت.
وی ادامه داد:  سال گذشته مبلغ 90 میلیارد به ساخت 89 پروژه نیمه کاره و 40 میلیارد به جمع‌کردن بخاری‌های نفتی در مدارس استان اختصاص داده شد که در آبان‌ماه تمامی بخاری‌های نفت‌سوز مناطقی که از نعمت گاز و برق بهره‌مند بودند جمع آوری و بخاری گاز سوز جایگزین شد.
قائدامینی افزود: تا کنون 90 میلیارد از 27 میلیارد جذب و 37 پروژه تکمیل، 27 پروژه در حال اجرا و تا اول مهر تحویل می‌شوند و مابقی نیز در سال جدید اجرا خواهند شد.
وی گفت: سهمیه مورد نیاز آموزش و پرورش طبق نیازهای هر رشته مشخص می‌شود که در سال گذشته 188 نیرو سهمیه شدند که تعداد 147 نفر جذب و 112 نفر از این تعداد به آموزش و پرورش دوره ابتدایی تخصیص داده شد که بعد از پایان دوره مهارتی وارد مدارس خواهند شد.
وی افزود: در ابتدای شیوع کرونا ویروس مبلغ یک میلیارد و 22 میلیون تومان از سمت وزارتخانه به منظور ضدعفونی کردن مدارس 17 گانه استان تخصیص داده شد و این عملیات در همه مدارس اجرا شد و اگر در ادامه سال مدارس بازگشایی شوند آمادگی کامل برای ضدعفونی مجدد را داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان به موفقیت‌های آموزش و پرورش یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: کسب رتبه اول پژوهش کشور، کسب رتبه اول صدور ابلاغ ، کسب رتبه اول در همسان‌سنجی استان‌ها، برگزاری دوره مهارت افزایی برای 11 هزار و 878 معلم،  تخصیص 2 میلیارد و 630 میلیون تسهیلات به همکاران ، تخصیص 6 میلیارد و 800 میلیون تسهیلات به معلمان، کمک بلاعوض به بیماران صعب العلاج به مبلغ دو میلیارد ریال، 285 هزار و 154 اسکان در تابستان گذشته، ارسال 30 سرباز معلمان به مناطق محروم و غیره از جمله فعالیت‌های آموزش و پرورش در سال گذشته بوده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد