hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۴۰ درصد متقاضیان مسکن ملی در خراسان جنوبی فاقد شرایط لازم هستند‌

۴۰ درصد متقاضیان مسکن ملی در خراسان جنوبی فاقد شرایط لازم هستند‌

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار و ۶۰۷ نفر از هم استانی‌ها در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند گفت: ۴۰ درصد متقاضیان مسکن ملی فاقد شرایط لازم و ۶۰ درصد شرایط را دارند.
حسن علیزاده ، درباره آخرین وضعیت مسکن ملی در استان اظهار داشت: ظرفیت اولیه مسکن در خراسان جنوبی یک هزار و 388 واحد بود که در حال حاضر به 5 هزار و 198 واحد رسیده است.
وی با بیان اینکه تاکنون 10 هزار و 607 نفر از هم استانی‌ها در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند افزود: از این تعداد 60 درصد واجدان شرایط  لازم را دارند و 40 درصد شرایط لازم ندارند.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به شرط لازم برای متقاضیان افزود: خانه اولی باشند، بند جیم آنها سبز و متاهل باشند.
علیزاده بیان کرد: خراسان جنوبی یکی از پنج استان برتر در  طرح اقدام ملی مسکن است که از همان ابتدا برای زمین پیش‌بینی لازم انجام شده در تمامی شهرستان‌های که متقاضی ثبت‌نام بوده زمین پیش‌بینی شده است.
وی افزود: در بیرجند تا کنون 38.5 هکتار زمین اختصاص یافته کارهای تهیه شهرسازی و معماری در حال انجام است و در سایر شهرستانها 20 هکتار زمین ساماندهی کردیم و امید است برخی تا پایان سال بهره‌برداری شود.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: بیش از هزار نفر برای اعتراض به اداره کل مراجعه کردند که وضعیت این افراد در مرحله بررسی است تا اگر افراد تسهیلاتی دریافت نکرده باشند و فرم «ج» آنها به اشتباه قرمز شده باشد، مشکل رفع و برای ثبت نام در طرح به آنها اطلاع رسانی شود.
علیزاده با اشاره به اینکه افراد معترض که خود را واجد شرایط این طرح می‌دانند نگران نباشند شیوع کرونا سبب شد استعلام افراد متقاضی روند طولانی‌تر را طی کند گفت: سپرده هر متقاضی در مرحله اول 30 تا 40 میلیون تومان در شهرهای مختلف است و پس از واریز این میزان پول، متقاضیان باید متناسب با پیشرفت فیزیکی مبالغی را که اعلام می‌شود، پرداخت کنند و در این طرح به فرد متقاضی 75 تا 100 میلیون تومان تسهیلات 18 درصد پرداخت می‌شود و میزان اقساط ماهانه یک میلیون و 500 تا یک میلیون و 700 هزار تومان است.
وی از تهیه طرح برای ساخت واحدهای مسکونی در سایت 27 هکتاری سایت اداری بیرجند خبر داد و افزود: مشاور طرح در حال بررسی نحوه ساخت و ساز است و سعی می‌شود تا پایان سال برخی از خانه‌های این طرح به مراحل پایانی ساخت برسد.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین از شروع به کار خیران مسکن ساز، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و تعاونی‌های سپاه و ارتش برای تهیه نقشه اجرای طرح ملی مسکن خبر داد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد