hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > گله‌های قاسم افشار از صداوسیما و شرایط دشوار برگزاری کنسرت

گله‌های قاسم افشار از صداوسیما و شرایط دشوار برگزاری کنسرت

قاسم افشار خواننده پاپ کشورمان درباره گله از صداوسیما برای نوحه‌ای که خوانده بود و حمایت نشد، گفت: چند سال پیش خودجوش این کار را ضبط کردم برای ایام محرم و صفر. مداحی نبود. موسیقی بود با ترانه‌ای از عبدالجبار کاکایی. از شعر و ملودی ایراد گرفتند و حمایت نشد. رسانه ملی باید از این کار فاخر و ترانه فاخر حمایت می‌کرد.


او ادامه داد: من همه هزینه‌ها را خودم دادم. کارهای اینطوری معمولا سفارشی هستند. خواننده‌ها برای ماه محرم کمتر می‌خوانند مگر اینکه از سازمان یا رادیو سفارش داده می‌شود. من خودجوش این کار را انجام دادم اما هیچ گونه حمایتی نشد.
به گزارش ایسنا، قاسم افشار که مهمان برنامه «باغ رمضان» بود، درباره اینکه چرا کنسرت برگزار نمی‌کند، گفت: یک مقدار سخت است کنسرت برگزار کردن و گرفتن سالن خیلی سخت شده است. یک نوعی کاسبی راه افتاده است در مجموعه‌ها. از شروع کار زمان مجوز و گرفتن سالن مراحل خیلی خیلی بدی دارد؛ برای مثال سه سال پیش مجوز از ارشاد گرفتم و سالن ندادند. گفتند جا نداریم. در خیابان هم که نمی‌توانم اجرا کنم. نگذاشتند و تا به الان هم نشده. در سال  جدید و بعد از کرونا احتمالش زیاد است.
افشار در ادامه بیان کرد: ما در حوزه شعر و کلام کارهای تاثیرگذاری داریم و از لحاظ شعری غنی هستیم. اما در موسیقی پاپ در هشت سال گذشته به شعر بهای کمی داده شده است. بار شعری کارها بسیار ضعیف است و ملودی‌ها و تنظیم‌ها تکراری است. البته در همین وادی هستند کسانی که خوب هستند اما انگشت شمارند. علیرضا افکاری و نیکان ابراهیمی آهنگسازان خوبی هستند.
او در ادامه در پاسخ به مجری بعد از شنیدن اسامی برخی از خوانندگان پاپ  گفت: حامد همایون کسی است که می‌خواند. بهنام بانی صدای خوبی دارد و قوی هم می‌خواند.رضا بهرام صدایش خوب است اما سلیقه مند نیست. شهاب مظهری هم صدای سوزناکی دارد. 
قاسم افشار همچنین درباره اینکه آیا با خوانندگی چهره‌های مطرح موافق است، توضیح داد: من نمی‌توانم برای دیگران تصمیم بگیرم اما معمولا جواب نمی‌دهد. شاید یک هنرپیشه معروف کنسرت بگذارد و مردم به خاطر محبوبیت او می‌روند نه به خاطر صدایش. خوانندگی فقط خواندن نیست. چیزهای زیادی است که خواننده باید از پسش بربیاید. به خاطر محبوبیت شاید سانس‌ها پر شود اما معمولا نگرفته است.
او در پایان گفت: به حریم خصوصی افراد احترام بگذاریم. امیدوارم روزی برسد که کمتر قضاوت کنیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد