hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > هشدار روحانی به غرب: ایران تخطی از قطعنامه ۲۲۳۱ را نخواهد پذیرفت

هشدار روحانی به غرب: ایران تخطی از قطعنامه ۲۲۳۱ را نخواهد پذیرفت

ریس جمهور گفت: هم آمریکا بداند و هم برخی کشور‌های دیگر؛ ایران به هیچ عنوان تخطی از قطعنامه ۲۲۳۱ را نخواهد پذیرفت. این راه به روی آن‌ها برای همیشه بسته است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در جلسه هیئت دولت گفت:  یکی از آثار برجام برداشته شدن تحریم تسلیحاتی بود؛ کار امریکا در خروج یکجانبه از برجام احمقانه بود؛ فکر می‌کردند ما هم بلافاصله از برجام خارج می‌شویم و می‌توانند از آن استفاده کنند و پرونده را به شورای امنیت ببرند؛ ولی با تدبیر نظام به هدفشان نرسیدند.
وی تصریح کرد: عراق از سال ۱۹۹۱ ذیل فصل ۷ رفت و بعد از سرنگونی دولت عراق در سال ۲۰۰۳همچنان در فصل ۷ باقی ماند؛ عراق هنوز هم از فصل ۷ خارج نشده، ولی ما در ۲ سال و ۴ ماه مذاکره از ذیل فصل ۷ خارج شدیم و این افتخار است.
رئیس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: هم آمریکا بداند و هم برخی کشور‌های دیگر؛ ایران به هیچ عنوان تخطی از قطعنامه ۲۲۳۱ را نخواهد پذیرفت. این راه به روی آن‌ها برای همیشه بسته است.
سران می‌دانند چه جوابی خواهیم داشتوی اظهار داشت: برداشته شدن تحریم تسلیحاتی جز لاینفک برجام است؛ اگر تحریم تسلیحاتی تحت هرعنوانی برگردد، جواب ما همان است که در پاراگراف آخر نامه به سران ۱+۴ نوشتم؛ سران می‌دانند چه جوابی خواهیم داشت.
 
رئیس جمهور در انی جلسه همچنین گفت: در سال ۹۵ بعد از برجام رشد اقتصادی ۱۲.۵درصد داشتیم و بی‌نظیر بود؛ نفت ما از ۹۰۰هزار بشکه به ۲.۵ میلیون بشکه رسید؛ این برای مخالفان جمهوری اسلامی سخت بود.
 
وی افزود: یکی از راه‌های درست برای کاهش نقدینگی و کاهش تورم، حضور مردم در بورس است. برای‌ما مهم است که شستا شفاف باشد؛ سهام دیگر شرکت‌های دولتی به بورس بیایند و شفاف شوند؛ مبارزه با رانت از طریق شفاف شدن است.
 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد