hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > فرمول نوشیدنی برای پیشگیری از مشکلات گوارشی

فرمول نوشیدنی برای پیشگیری از مشکلات گوارشی

اسهال، استفراغ و دیگر مشکلات گوارشی ممکن است به اندازه تب و مشکلات تنفسی علائمی جدی نباشند، اما همچنان می توانند زنگ هشدار را برای مبارزه با بیماری کووید-19 به صدا درآورند. در واقع، مطالعه ای جدید که در نشریه the American Journal of Gastroenterology منتشر شد، نشان داده است که تقریبا نیمی از افراد بستری در بیمارستان در آمریکا به واسطه کروناویروس جدید دارای مشکلات گوارشی بوده اند.

 مشکلات گوارشی جدی معمولا به واسطه نفخ دائم، انباشت هوا یا گاز در معده که اغلب به معده درد و تورم شکم منجر می شود، شکل می گیرند. با این وجود، برای افراد بسیاری، خود نفخ به طور معمول در نتیجه سریع غذا خوردن یا مصرف غذاهایی که گوارش آنها دشوار است، شکل می گیرد. در مورد دوم، برخی انواع چای می توانند احتمال بروز مشکلات گوارشی را در زمان قرنطینه کاهش دهند.

چای زنجبیل

فرمول نوشیدنی برای پیشگیری از مشکلات گوارشی
زنجبیل به گوارش کمک می کند زیرا از خواص ضد حالت تهوع و استفراغ و همچنین ضد نفخ برخوردار است که به کاهش گاز و پشتیبانی از حرکات روده کمک می کند.
یک مطالعه به آثار مثبت زنجبیل بر مشکلات گوارشی مختلف مانند حالت تهوع، شکم درد، و نفخ اشاره داشته و همچنین نشان داد این ماده غذایی توانایی بدن برای حرکت غذا در دستگاه گوارش را افزایش می دهد.

چای نعناع

فرمول نوشیدنی برای پیشگیری از مشکلات گوارشی
چای نعناع تنها به آرامش ذهن و روان انسان کمک نمی کند و به نظر می رسد در آرامش دستگاه گوارش و بهبود شرایط کلی گوارش نیز نقش دارد.

چای رازیانه

فرمول نوشیدنی برای پیشگیری از مشکلات گوارشی
برای کمک به مدیریت نفخ، نوشیدن چای رازیانه می تواند یک انتخاب خوب باشد زیرا این نوشیدنی مفید به بهبود شرایط دستگاه گوارش و آرامش عضلات این دستگاه کمک می کند.
چای رازیانه نه تنها به گوارش کمک می کند، بلکه در کاهش بوی بدن دهان پس از یک وعده غذایی نیز نقش دارد. در بسیاری از مناطق هند و پاکستان از دانه های بوداده رازیانه به عنوان یک خوشبوکننده دهان استفاده می شود.

چای ریشه قاصدک

فرمول نوشیدنی برای پیشگیری از مشکلات گوارشی
واکنش های آنزیمی در بدن که در نتیجه مصرف قاصدک رخ می دهد می تواند به تحریک گوارش کمک کرده و از این رو، نفخ را تسکین دهد.
به عنوان یک ادرارآور طبیعی، قاصدک می تواند به افزایش دفعات دفع ادرار کمک کند که در برخی موارد، به ویژه موارد مرتبط با سندرم پیش از قاعدگی، می تواند به کاهش نفخ کمک کند.

چای سبز

فرمول نوشیدنی برای پیشگیری از مشکلات گوارشی
اگر به طور منظم مصرف شود، چای سبز به نظر می رسد که فواید سلامت جالب توجهی را ارائه می کند و با کاهش خطر بیماری قلبی و دیگر دلایل شناخته شده مرگ انسان مانند سرطان مرتبط است.
همچنین، چای سبز می تواند آثار مثبتی بر دستگاه گوارشی انسان داشته باشد. نوشیدن چای سبز ممکن است به تسکین بسیاری از اختلالات گوارشی که معمولا با نفخ همراه هستند، از جمله کولیت زخمی و بیماری کرون کمک کند.

چای بابونه

فرمول نوشیدنی برای پیشگیری از مشکلات گوارشی
در شرایطی که بیشتر به واسطه کمک به خواب بهتر شناخته شده است، چای بابونه ممکن است به گوارش و کاهش نفخ از طریق آرامش بیشتر دستگاه گوارش نیز کمک کند. یک مطالعه نقش موثر چای بابونه در کمک به درمان گاز، سوء ‌هاضمه، اسهال و کرامپ های معده را نشان داد.

چای زردچوبه

فرمول نوشیدنی برای پیشگیری از مشکلات گوارشی
زردچوبه به واسطه فواید سلامت مختلف خود شناخته شده است. کورکومین، ماده فعال موجود در زردچوبه به واسطه فواید سلامت پیشگیرانه و پتانسیل مبارزه با بیماری به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است.
به طور خاص، زردچوبه به واسطه خواص آنتی اکسیدانی خود که نه تنها می تواند التهاب، بلکه ناراحتی های گوارشی را کاهش دهد، شناخته شده است.   
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد