hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > عدم توازن بین عرضه و تقاضا علت گرانی حبوبات؛ قیمت‌ها مورد تایید نیست

عدم توازن بین عرضه و تقاضا علت گرانی حبوبات؛ قیمت‌ها مورد تایید نیست

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت اصفهان گفت: شرایط موجود در کشور موجب عدم تعادل در عرضه و تقاضا شده و قیمت‌ها هیچکدام مورد تایید ما نیست.

اسماعیل نادری ، در ارتباط با افزایش قیمت حبوبات در چند روز اخیر اظهار داشت: بخشی از حبوبات ما وارداتی بوده مثل عدس، لپه و قسمتی از لوبیا که ارز این اقلام از 4 هزار و 200 تومان به ارز نیمایی تغییر کرده و بخشی از افزایش قیمت ناشی از همین تغییر ارز است.

وی ادامه داد: بخشی به علت فصل است چرا که اکنون فصل برداشت به پایان رسیده و در سال‌های متمادی بین فصل برداشت تا فصل برداشت بعدی افزایش قیمت وجود داشته و مشمول عرضه و تقاضا می‌شود، فصل برداشت بعدی در حدود دو ماه دیگر است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه شرایط موجود کشور موجب عدم تعادل در عرضه و تقاضا شده است، عنوان کرد: اکنون با توجه به شیوع بیماری کرونا و مشکلاتی که وجود دارد مقداری مصرف بالاتر رفته چرا که در برخی موارد حبوبات به علت اینکه دارای پروتئین است جایگزین گوشت می‌شود.

وی افزود: این عدم توازن بین عرضه و تقاضا موجب افزایش قیمت در حبوبات به خصوص لپه و عدس شده و قیمت‌ها هیچ کدام مورد تایید ما نیست و ما از بابت این موضوع نگران و ناراحتیم و این موضوع در سراسر کشور اتفاق افتاده است.

نادری با اشاره به راهکار توازن قیمت حبوبات در بازار بیان کرد: یک بحث مطرح است تحت عنوان گران‌فروشی و دیگری گرانی؛ که با هم متفاوت هستند. اکنون مقداری با بحث گرانی روبه رو هستیم و امیدواریم با تزریق حبوباتی که در بندر است و ارزی که به آن تعلق گرفته زنجیره توزیع و قیمت‌ها تعدیل شود و بتوانیم توازن را در عرضه و تقاضا برقرار کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد