hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بازگشایی حرم امام رضا(ع) نیازمند آمادگی کامل استان خراسان رضوی است

بازگشایی حرم امام رضا(ع) نیازمند آمادگی کامل استان خراسان رضوی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: برای بازگشایی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) ۲ پروتکل بهداشتی خاص تهیه و به وزارت بهداشت ارسال شده است.
حسن جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: برای بازگشایی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) ۲ پروتکل بهداشتی خاص تهیه و ابلاغ شده‌ و در نامه‌ای از سوی استاندار خراسان رضوی به وزیر بهداشت ارسال شده است.

او ادامه داد: بازگشایی این حرم مطهر نیازمند تامین آمادگی کامل استان خراسان رضوی است و این سیاست باید به صورت گام به گام براساس شواهد پزشکی و توجه به ابعاد مختلف موضوع اتخاذ شود.
 
او افزود: اگر در نوروز امسال با جمعیت ۹ میلیون نفر مواجه بودیم فاجعه انسانی رخ می‌داد که با پیگیری مستمر و مداوم، حرم مطهر رضوی تعطیل شد و از بروز فاجعه جلوگیری شود.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در نشست شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی در مشهد با اشاره به شایعه سازی برخی شبکه‌های ضد انقلاب در فضای مجازی ادامه داد: دشمنان به دنبال بحرانی جلوه دادن اوضاع هستند که رسانه‌ها باید با دعوت مردم به آرامش واقعیت‌ها را به نحو شایسته به آنان اطلاع دهند.
جعفری بیان کرد: شبکه‌های معاند هر از چندگاهی خدمات رسانی مجموعه‌های پزشکی را زیر سوال می‌برند و با القای اینکه آمارهای ارائه شده در خصوص ویروس کرونا از سوی مسئولان صحت ندارد در جامعه تنش آفرینی می‌کنند که شورای اطلاع رسانی وظیفه دارد در این زمینه اطلاع رسانی شفاف داشته باشد.
او تصریح کرد: شورای اطلاع رسانی با ارائه ضعف‌هایی که ممکن است در حوزه بهداشتی وجود داشته باشد، خدماتی را که توسط جامعه پزشکی به مردم ارائه می‌شود نیز اطلاع رسانی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: در ۲ ماه قبل، حدود ۵۴ دستگاه تخت آی.سی.یو به تخت‌های درمانی خراسان رضوی افزوده شده است این استان هیچ مشکل و دغدغه‌ای در زمینه اقلام، لوازم و تجهیزات بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با بیماری کرونا ندارد و حتی مازاد تولیدات در این زمینه را صادر می‌کند.
جعفری اظهار کرد: ۲۵ هزار تخت نقاهتگاهی نیز برای بیماران مبتلا به کرونا در این استان طراحی شده که پنج هزار تخت از این تعداد آماده است.
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین ۳۰ پزشک، ۲۰۰ پرستار و هزار نیروی خدماتی به صورت داوطلبانه برای ارائه خدمت اعلام آمادگی کرده‌اند که در صورت نیاز دانشگاه علوم پزشکی از این ظرفیت استفاده خواهد شد.
جعفری بیان کرد: شرایط خراسان رضوی شرایط خاص و ویژه‌ای است و از همان ابتدا با مسئولان مختلف کشوری مکاتبات بسیار برای افزایش اختیارات استان در حوزه‌های مختلف صورت گرفت.
او ادامه داد: از اسفند پارسال ۴۴ هزار نفر در سامانه بیکاری به خاطر کرونا در این استان ثبت نام کرده‌اند که تاکنون شرایط ۱۷ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری تایید شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد