hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بهبود ۵۱ زن باردار مبتلا به کرونا در البرز/ابتلای ۱۶ ماما به کرونا

بهبود ۵۱ زن باردار مبتلا به کرونا در البرز/ابتلای ۱۶ ماما به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با تلاش ماماها و کادر درمانی،  ۵۱ مادر باردار مبتلا به کرونا و ۶۸۴ مورد مشکوک تحت پیگیری، مراقبت و درمان قرار گرفتند.


حسین کریم ضمن تبریک روز ماما گفت: نقش بی بدیل و موثر زنان در جامعه بر کسی پوشیده نیست و ماما مهمترین و ضروری‌ترین عنصر و عامل در حفظ و ارتقای سلامت زنان در  جامعه هستند.
به گزارش ایسنا، وی افزود :   سال ۲۰۲۰ از سوی سازمان بهداشت جهانی بعنوان سال حمایت و پشتیبانی از پرستاران و ماماها نامیده شده است  که  در این سال سازمان جهانی بهداشت در نظر دارد تا نقش حیاتی پرستاران و ماماها در تامین سلامت در سراسر جهان را برجسته کند و خواستار تقویت نیروهای پرستار و ماما شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه در کشور ما با توجه به نقش کلیدی ماماها که جزو اولین گروه بهداشتی و درمانی بودند که در طرح پزشک خانواده به کار گرفته شدند تصریح کرد:  ماماها  همچون سایر کادر درمانی  در تمامی بحران‌ها حضور مثبت و مداوم داشته‌اند به ویژه در مقابله با کرونا در خط مقدم مبارزه فداکارانه ایثار کردند.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در ادامه با اشاره به نقش‌آفرینی ماماهای البرز در کنترل کرونا، اعلام کرد: به همت ماماهای فداکار در بخش‌های بهداشت و درمان،  ۳۶ مادر باردار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری و ۱۵ مادر مبتلا  تحت قرنطینه خانگی مراقبت و بهبود یافتند.
وی افزود:   ۶۸۴ مادر باردار مشکوک به کرونا  در سطح استان تحت درمان، پیگیری و مراقبت توسط کادر مامایی قرار گرفتند که خوشبختانه همگی بهبود یافتند و سلامتی خود را به دست آوردند.
وی ادامه داد : ماماها هم مانند  سایر تیم‌های درمان  از بیماری کرونا در امان نبودند و در مجموع در سطح استان تعداد ۱۶ ماما به کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه حال آنها رو به بهبود است.
کریم اظهار کرد: در استان البرز ۱۳ بیمارستان در حال فعالیت و ارائه خدمت به مادران و نوزادان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز عنوان کرد:  در بخش درمان بالغ بر ۴۱۰ ماما  و در بخش بهداشت  ۵۳۶ ماما و بیش از ۳۸۴ ماما در  دفتر کار  و چهار مرکز مشاوره ارائه خدمات مامایی در استان فعالیت دارند.
وی اظهار کرد: شاخص زایمان طبیعی در استان البرز ۴۵ درصد است و انتظار ما این است تا پایان سال آتی افزایش یابد.
وی افزود: در شاخص سزارین نخست زا تقریبا معادل هدف گذاری تعیین شده از سوی وزارت بهداشت حرکت کرده‌ایم و با شاخص ۴۱.۱ درصد طبق پایش و نظارت و عملکرد کلی استان  موفق عمل نموده  و در سال‌های اخیر سه بار رتبه برتری کشوری در حوزه مامایی را کسب کرده ایم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد