hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ویروس "کرونا" روی وسایل و لباس‌ها چقدر ماندگاری دارد؟

ویروس "کرونا" روی وسایل و لباس‌ها چقدر ماندگاری دارد؟

یک متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه نظرات در خصوص ماندگاری ویروس کرونا بر روی وسایل و سطوح مختلف متفاوت است، گفت: این تفاوت محدوده زمانی بین چند ساعت تا 9 روز را شامل می‌شود.


 دکتر فیض الله منصوری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ماندگاری ویروس کرونا روی وسایل و سطوح مختلف گفت: متاسفانه این ویروس قدرت ماندگاری بر روی سطوح و وسایل مختلف دارد و در همین راستا تاکید ویژه ای بر شستن دست ها پس از تماس با سطوح مختلف است.
وی افزود: در خصوص زمان ماندگاری این ویروس بر روی وسایل و سطوح مختلف نظرات متفاوتی ارائه شده که از چند ساعت تا بعضا 9 روز را هم شامل می شود.
منصوری با اشاره ماندگاری طولانی مدت این ویروس بر روی سطوح فلزی و صیقلی گفت: این ویروس بنا بر نظرات کارشناسان حداقل یک هفته تا بعضا 9 روز می تواند روی این سطوح ماندگاری داشته باشد.
وی افزود: ماندگاری ویروس بر روی لباس و پارچه کمتر است و بین 48 تا 72 ساعت می باشد.
این متخصص بیماری های عفونی با تاکید بر ضدعفونی مداوم وسایل و سطوح مختلف، گفت: توصیه می‌شود با استفاده از مواد ضدعفونی کننده استاندارد یا آب و وایتکس سطوح و وسایل بصورت مستمر ضدعفونی شوند.
وی در خصوص ضدعفونی کردن لباس ها نیز گفت: توصیه می شود در صورت امکان لباس ها بعد از ورود به منزل جلوی نور خورشید قرار داده شود، چرا که این ویروس به اشعه ماوراء بنفش حساس بوده و غیرفعال می شود.
وی افزود: برای واحدهای مسکونی آپارتمانی هم که امکان چنین کاری میسر نیست توصیه می شود افراد لباس های بیرون خود را با فاصله استفاده کنند، بطوری که لباسی که امروز پوشیدند را در بخش جداگانه ای از محیط خانه قرار داده و 48 تا 72 ساعت بعد آن را مجدد بپوشند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد