hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > پیشتازی استان فارس در شهرهای سفید؛ در ۳۸ نقطه نماز جمعه برگزار می‌شود

پیشتازی استان فارس در شهرهای سفید؛ در ۳۸ نقطه نماز جمعه برگزار می‌شود

در میان ۵۳ شهرستانی که ستاد ملی کرونا وضعیت آنها را قرمز کرده نامی از استان فارس و شهرهای آن نیست در مقابل در میان استان‌هایی که وضعیت آنها سفید اعلام شده، استان فارس با ۲۷ شهر پیشتاز است.
بیماری کرونا یا همان کووید 19 از روزهای نخست سال نو میلادی در کشور چین خود را نشان داد و رفته رفته تمام جهان را در برگرفت. ابتلا به این بیماری از ابتدای اسفندماه در یکی از شهرهای ایران به صورت رسمی اعلام شد و از نیمه‌های اسفندماه بود که نخستین مورد بیماری در استان فارس نیز گزارش شد. 
در ابتدا این بیماری از سوی مردم چندان جدی گرفته نمی‌شد یا اهمیت رعایت اصول بهداشتی چندان احساس نمی‌شد اما پس از گذشت مدتی و افزایش تعداد موارد ابتلا و فوتی‌ها هم مسئولان شهری و هم مردم بیشتر به جدیت این مسئله پی بردند. 
در استان فارس و شهر شیراز نیز با تدابیر مسئولان استانی و هشدارهایی که روسای بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان‌های درگیر با این بیماری مطرح کردند، محدودیت‌های تردد در سطح شهر و بین جاده‌ای زودتر از دیگر نقاط کشور انجام شد و برخی از آنها هنوز ادامه دارد. 
از 20 اسفندماه تمامی حمل‌ونقل عمومی در شیراز به صورت تعطیل درآمد و همچنان نیز تعطیل است. دلیل شهردار شیراز بر این تصمیم درست نیز این است که طبق اعلام وزارت بهداشت حمل و نقل عمومی 26 درصد در انتقال بیماری نقش دارد.
به همین دلیل حیدر اسکندرپور در زمان‌های مختلف و در قالب اخبار اعلام کرده که تا سفید نشدن وضعیت شیراز حمل و نقل عمومی اتوبوس و مترو تعطیل است. تاکسی‌های شهری نیز با محدودیت باید مسافران را جابه‌جا کنند.
در کنار همه اینها همراهی و مشارکت مردم نیز سبب شد که در ابتدای سال جدید بیماری در استان فارس کنترل شود به گونه‌ای که براساس گفته‌های ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت استان فارس کمترین میزان فوتی را در میان استان‌های کشور داشت. 
از اواخر فروردین ماه و رفع منع ترددها و محدودیت‌های اجتماعی و بازگشایی صنوف روند ابتلا به بیماری نیز در استان فارس افزایشی شد به گونه‌ای که تعداد فوتی‌ها و ابتلای بیماری به صورت چشمگیری افزایش یافت. 
این موضوع هرچند این شائبه را ایجاد کرد که استان فارس در شمار استان‌های قرمز قرار گرفته است اما اعلام وضعیت سفید و قرمز از سوی ستاد ملی کرونا نشان داد که وضعیت در استان فارس سفید و زرد است. 
در میان 53 شهرستانی که ستاد ملی کرونا وضعیت آنها را قرمز کرده نامی از استان فارس و شهرهای آن نیست در مقابل در میان استان‌هایی که وضعیت آنها سفید اعلام شده، استان فارس با 27 شهر پیشتاز است. 
بر این اساس شهرهای آباده ـ ‌ ارسنجان ـ ‌اقلید ـ ‌اوز ـ ‌بختگان ـ ‌بوانات ـ ‌بیضا ـ ‌پاسارگاد ـ ‌خرامه ـ ‌خرم‌بید ـ ‌خفر ـ ‌خنج ـ ‌داراب ـ ‌رستم ـ ‌زرقان ـ ‌زرین‌دشت ـ ‌سپیدان ـ ‌سروستان ـ ‌فراشبند ـ ‌فیروزآبا ـ ‌قیر و کارزین ـ ‌کوار ـ ‌کوهچنار ـ ‌لامرد ـ ممسنی ـ ‌مهر ـ ‌نی‌ریز از سوی ستاد ملی کرونا سفید اعلام شدند. 
هرچند سفید اعلام شدن به معنای تمام شدن بیماری نیست بلکه این شهرها باید بیش از گذشته مراقب باشند تا دوبار ابتلایی در آن ثبت نشود. 
بر این اساس نیز حجت‌الاسلام حسین ملک مکان، رئیس شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه استان فارس اعلام کرده که پیش‌بینی می‌شود این هفته در 38 نقطه استان فارس با رعایت پروتکل بهداشتی نماز جمعه اقامه ‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد