hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ریل‌گذاری دو ایستگاه متروی کرج/ تزریق ۲۵۰ میلیاردی تا دوماه دیگر

ریل‌گذاری دو ایستگاه متروی کرج/ تزریق ۲۵۰ میلیاردی تا دوماه دیگر

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج گفت: ریل گذاری میان دو ایستگاه ۴۵ متری گلشهر تا چهار راه طالقانی، عید فطر امسال انجام می‌شود.

علی اصغر صلواتی  ضمن تشریح آخرین وضعیت پروژه متروی کرج، اظهار کرد: سال گذشته شهرداری بیش از دولت به این پروژه اعتبار تزریق کرده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته با فروش ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت و تزریق آن به متروی کرج عملیاتی شد که نیمی از آن تعهد دولت بوده است.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج همچنین تاکید کرد: مقرر بود امسال نیز ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به این پروژه تزریق شود که به دلیل مشکلات اقتصادی به ۲۵۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

صلواتی با اشاره به اینکه ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت امسال به فروش گذاشته شده است، گفت: پیش بینی می‌شود خرداد و یا در نهایت تیرماه اعتبار حاصل از فروش اوراق به پروژه متروی کرج تزریق شود.



وی با بیان اینکه بخشی از اوراق مشارکت سال گذشته هنوز هزینه نشده است، گفت: پیش بینی می‌شود با تزریق ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت دیگر در سال جاری این پروژه مشکل خاص اعتباری نداشته باشد.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج گفت: در سال گذشته شهرداری کرج بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان برای خط ۲ هزینه کرده است و پیش بینی می‌شود با تزریق اعتبار میزان پیشرفت این پروژه از ۴۱ درصد به ۴۹ درصد برسد که می‌توان بخشی از خط دو یعنی حدفاصل ایستگاه ۴۵ متری گلشهر تا چهار راه طالقانی راه اندازی شود.

صلواتی اضافه کرد: در فاز نخست دو ایستگاه ۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد و حدود دو ماه بعد ایستگاه میانی این دو که ایستگاه سه راه رجایی شهر است، آماده افتتاح آماده می‌شود.



وی پیشرفت فیزیکی دو ایستگاه ۴۵ متری گلشهر و چهارراه طالقانی را بیش از ۹۰ درصد اعلام کرد و گفت: عید فطر امسال ریل گذاری در مسیر میان این دو ایستگاه انجام می‌شود و تا پایان سال شاهد افتتاح این فاز از پروژه خواهیم بود.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج با تاکید بر اینکه ریل‌های خط دو در گذشته خریداری شده است، گفت: قرارداد تولید تراورس موردنیاز برای این‌بخش از پروژه نیز منعقد شده و در حال تولید است، تاکنون حدود ۳ کیلومتر تراورس نیز به مجموعه رسیده است.

صلواتی با اشاره به اینکه روزانه ۸۰ متر طول تراوس برای پروژه قطار متروی کرج تولید می‌شود، گفت: در حال حاضر باید یک تونل خط دو حفاری شود تا از طریق آن واگن‌های قطار به زیر زمین و درون ایستگاه منتقل شود، این تونل (شفت) در ایستگاه چهارراه طالقانی تعبیه خواهد شد و عملیات اجرایی آن از هفته بعد آغاز می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد