hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > شهردار بوشهر استعفا کرد/ امیری: می‌خواستم شهر ضرر نکند

شهردار بوشهر استعفا کرد/ امیری: می‌خواستم شهر ضرر نکند

سید نورالدین امیری شهرداری بندر بوشهر از سمت خود کناره‌گیری کرد و حالا اعضای شورای شهر باید نسبت به این تصمیم شهردار و احتمالا انتصاب سرپرست شهرداری تصمیم‌گیری کنند.

 اواخر سال گذشته بود که اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر اقدام به استیضاح سید نورالدین امیری شهردار بوشهر کردند و ۲۴ فروردین‌ماه جلسه اعضای شورا برای استیضاح شهردار برگزار شد و در این جلسه استیضاح رای نیاورد.
استیضاح به شش رای از ۹ رای نیاز داشت و هرچند استیضاح شهردار بوشهر با سه رای مخالف، پنج رای موافق و یک رای ممتنع رد شد ولی این رد شدن به معنای پایان اختلافات شهردار و اعضای شورای شهر نبوده است.
سید نورالدین امیری که از شهریور ۹۷ با رای اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر به عنوان شهردار انتخاب شده بود همچنان به فعالیت خود ادامه داد ولی حالا چند هفته بعد از آن اتفاقات، شاهد کناره‌گیری شهردار از سمت خود هستیم.
استعفای امیری از شهرداری
نشست شورای اسلامی شهر بوشهر عصر یکشنبه با حضور اعضا برگزار شد و موضوع عجیب مطرح شده در این نشست، استعفای امیری از شهرداری بود.
ابوذر دهدار رئیس شورای شهر بوشهر در شروع جلسه عصر یکشنبه شورا اظهار داشت: امروز نورالدین امیری، شهردار بندر بوشهر با ارسال نامه‌ای استعفای خود را تقدیم شورای شهر کرده است.
وی ادامه داد: شورای شهر هنوز از دلیل استعفای ناگهانی شهردار اطلاع دقیقی ندارد و قرار است در جلسه شورا حضور یابد تا در این باره گفتگوهای بیشتر انجام گیرد.
نشست یکشنبه‌شب اعضای شورای شهر بوشهر نیز با موضوع بررسی دلایل استعفای امیری از شهرداری با حضور ایشان برگزار شد.
خواستم شهر ضرر نکند
سید نورالدین امیری در ارتباط با دلایل استعفای خود از سمت شهرداری بوشهر اظهار داشت: مهمترین دلیل استعفای من از شهرداری بوشهر این بود که می‌خواستم شهر ضرر نکند.
شهردار مستعفی بوشهر با اشاره به روند طی شده در جریان استیضاح خودش توسط اعضای شورای شهر اضافه کرد: استیضاح من ناپلئونی بود و اختلافات همچنان باقی است و از هفته گذشته برخی از اعضای شورا به دنبال طرح سؤال هستند.
وی با اشاره به اینکه شهردار می‌بایست در این اوضاع بد اقتصادی بجای اینکه تمام‌وقتش را به پاسخگویی به شورا بگذراند باید به دنبال تحقق بودجه باشد افزود: دلیل استعفای من نه مشکل خانوادگی بوده و نه شخصی.
امیری تاکید کرد: در این شرایط دو راه پیش روی من بود؛ یا با این وضعیت می‌ساختم و شهر به خاطر اختلافات ضرر می‌کرد و یا کنار می‌رفتم تا به شهر آسیبی نرسد.
وی در مورد جلسه خود با شورا گفت: در جلسه امروز اولویت‌ها و توضیحات لازم را در مورد استعفاء به اعضای شورای شهر دادم و به نظرم فردا نتیجه مشخص می‌شود.
امیری گفت: در طول این مدت پای انتصاب‌ها ایستادم و هزینه دادم، ولی الان برخلاف میل باطنی و برای اینکه شهر بیشتر از این آسیب نبیند استعفا دادم.
به گزارش خبرنگار مهر، در پایان جلسه امشب شورای شهر با امیری شهردار مستعفی، قرار شد در جلسه فردا در این خصوص تصمیم گیری شده و همزمان سرپرست شهرداری هم تعیین شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد