hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > گران شدن قیمت ماهی در بازار اصفهان

گران شدن قیمت ماهی در بازار اصفهان

رئیس اتحادیه گوشت سفید استان اصفهان از افزایش ۲۰ درصدی قیمت ماهی در بازار ماهی استان اصفهان خبرداد.
محمد علی فروغی رئیس اتحادیه گوشت سفید استان اصفهان  اظهارداشت: از انجایی که بیش از ۷۰ درصد از ماهی مورد نیاز بازار استان اصفهان به صورت وارداتی انجام می‌گیرد با توجه به کاهش یافتن واردات ماهی به خاطر شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور شاهد افزایش ۲۰ درصدی قیمت ماهی در بازار استان اصفهان هستیم.

او افزود:متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های بسیاری از طرف مسئولان سازمان‌های پزشکی استان شاهد بیکاری هزاران نفر در این حوزه هستیم.

فروغی اضافه کرد:بازار ماهی در سطح کشور به عنوان یکی از مشاغل اشتغال زا شناخته می‌شود و در حال حاضر بیش از ۴ هزار نفر در ۱۰۰ واحد صنف بازار ماهی استان اصفهان مشغول فعالیت هستند.تاکنون بیش از ۲ هزار نفر به خاطر خسارات ناشی از ویروس کرونا به بازار ماهی استان اصفهان بیکار شده اند که نتیجه این بیکاری باعث کاهش ۱۰ درصدی رشد اشتغالزایی در این زمینه شده است.

او یاد آور شد:همچنین در جلسه‌ای که با حضور مسئولان مربوطه استان در حوزه کنترل و جبران خسارات ویروس کرونا در بخش‌های اقتصادی استان اصفهان برگزار شد مقرر گردید تا در مورد رفع مشکلات اشتغالزایی بازار ماهی استان تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

رئیس اتحادیه گوشت سفید استان اصفهان گفت:امید می‌رود با ارائه تسهیلات مالی و ایجاد ظرفیت‌های لازم بتوانیم مشکلات بازار ماهی استان را کاهش داده و طرح‌ها و برنامه‌های توسعه ایی خود را در این حوزه اجرایی کنیم.

فروغی افزود:یکی از بارز‌ترین خسارت‌های کرونا به بازار ماهی استان کاهش ۳۰ درصدی میزان استقبال و قدرت خرید مردم در این بازار است که هرچه سریع‌تر از مسئولان خواسته ایم تا در باره حل این مشکل چاره‌ای اندیشیده شود.

او اضافه کرد: کاهش قدرت خرید مردم در بازار می‌تواند در نهایت موجب کاهش درامد زایی و امنیت شغلی در این حوزه گردد.

رئیس اتحادیه گوشت سفید استان اصفهان یادآور شد:اگر مشکلات بازار ماهی با حمایت‌های دولت محقق شود در تلاش هستیم تا با همکاری دیگر سازمان‌های دولتی گام‌های بلندی در حوزه‌های توسعه مراکز پرورش ماهی در سراسر استان برداریم.

فروغی گفت: همچنین باید در نظر داشت که استان اصفهان ظرفیت‌های بسیاری را در زمینه تولید انواع ماهیان دریایی در مراکز پرورش ماهی در کشور دارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد