hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > صید کوسه سرچکشی ممنوع است/فیلم منتشر شده در فضای مجازی قدیمی است

صید کوسه سرچکشی ممنوع است/فیلم منتشر شده در فضای مجازی قدیمی است

رئیس اداره دریایی حفاظت محیط‌زیست دریایی استان هرمزگان گفت: صید کوسه سرچکشی به دلیل قرار داشتن در بین گونه‌های در خطر معرض انقراض نیز ممنوع است.

در دو روز گذشته تصاویری از صید کوسه سرچکشی در فضای مجازی منتشر شده است؛ صید کوسه را در اصطلاح صید ضمنی می‌گویند به این معنا که صید تجاری ندارد و شاید اتفاقی در تور صیادان قرار بگیرد، طی سال‌های گذشته نیز صید کوسه سرچکشی نیز به دلیل خریداران مناسب در کشورهای چین و هند رواج داشت به‌گونه‌ای که پس از خشک‌کردن بال این نوع کوسه، مشتریان اقدام به خریداری آن می‌کردند اما اکنون صید این نوع کوسه ممنوع بوده و با متخلفین برخورد خواهد شد.
افشین عسکری در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون فیلم منتشرشده از صید کوسه‌های سرچکشی در فضای مجازی، افزود: این تصاویر قدیمی بوده و مربوط به سال ۲۰۱۸ میلادی است و تلاش‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست و پلیس فتا برای یافتن فرد منتشرکننده فیلم ادامه دارد.
وی با بیان اینکه  بررسی‌ها برای تعیین مکان دقیق تصاویر و شناسایی عوامل صید و کشتن کوسه‌ها در حال انجام است، تصریح کرد: صید کوسه سرچکشی به دلیل قرار داشتن در بین گونه‌های در خطر معرض انقراض نیز ممنوع است و هیچ‌گونه مجوزی برای صید این نوع کوسه صادر نمی‌شود.
رئیس اداره دریایی حفاظت محیط‌زیست دریایی استان هرمزگان با بیان اینکه حتی این کوسه مصرف خوراکی هم ندارد، اظهار کرد: بال و روغن این کوسه نیز در گذشته مصرف تجاری و برای روغن بهره‌برداری می‌شد اما اکنون صید این نوع کوسه ممنوع است.
وی با اشاره به اینکه کوسه سرچکشی در خلیج‌فارس موجود است و به‌صورت پراکنده حضور دارد، عنوان کرد: برای صید هر یک کوسه سرچکشی نیز جریمه ۳۰ میلیون تومانی در نظر گرفته‌شده است.
عسکری با بیان اینکه به دلیل در نظر گرفتن جریمه سنگین و کمیاب شدن این نوع کوسه شاهد صید آن نیستیم، اضافه کرد: در این مدت گزارشی از صید کوسه سرچکشی به دستمان نرسیده است و فیلم انتشاریافته در فضای مجازی مربوط به سال ۲۰۱۸ است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد