hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > ۹۰ درصد از گل‌های شاخه بریده دور ریخته شد/ صادرات متوقف شده است

۹۰ درصد از گل‌های شاخه بریده دور ریخته شد/ صادرات متوقف شده است

عضو هیئت مدیره انجمن گل و گیاه زینتی ایران از دور ریخته شدن ۹۰ درصد گل‌های شاخه بریده تولیدی کشور در روزهای اخیر خبر داد.
پژمان آزادی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان گل و گیاه زینتی کشور در شرایط بد اقتصادی قرار دارند، اظهار کرد: تولید و بازار گل و گیاه زینتی یکی از بخش‌های بود که در پی شیوع کرونا خسارات زیادی را متحمل شد.
وی ادامه داد: در بخش گل و گیاه زینتی تولیدکنندگان گل‌های شاخه برید بیشتر خسارات را داشته و پس از آن گل های آپارتمانی و فضای سبز زیان زیادی را دیده‌اند. 
آزادی تخمین زده در پی شیوع کرونا تولیدکنندگان گل شاخه برید 90 درصد از تولیدات خود را دور ریخته باشند.
به گفته عضو هیئت مدیره انجمن گل و گیاه زینتی ایران، شرایط اقتصادی برای تولیدکنندگان گل‌های آپارتمانی و فضای سبز نیز بسیار نامناسب است.
آزادی اضافه کرد: تخمین ما این است که تولیدکنندگان گل‌های آپارتمانی و فضای سبز نیز حداقل 60 درصد از تولید خود را در پی شیوع ویروس کرونا دور ریخته باشند.
وی درباره آخرین وضعیت صادرات گل و گیاه زینتی کشور پس از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: صادرات گل و گیاه زینتی کشور در یک ماه اخیر عملا متوقف شده است و هیچ محصولی از این نوع از کشور خارج نمی‌شود.
آزادی در پاسخ به این پرسش که آیا برآوردی از خسارت مالی وارده بر بخش گل و گیاه زینتی شده است، گفت: با توجه به پراکندگی تولیدکنندگان و ادامه خسارات هنوز برآوردی از خسارات صورت نگرفته است، اما با توجه به اینکه این شیوع ویروس کرونا هم بازار داخلی و هم بازار خارجی را تحت تاثیر قرار داده است، میزان خسارات بسیار بالا خواهد بود.
وی یادآور شد: البته خسارات به بخش گل و گیاه زینتی تنها مختص ایران نیست و سایر کشورهای تولیدکننده این محصولات نیز دچار بحران شده‌اند.
آزادی تفاوت کشور ما با سایر کشورهای تولیدکننده گل و گیاه زینتی در شرایط بحران کنونی را در نوع حمایت از تولیدکنندگان دانست.
وی افزود: در تمام دنیا بخش‌های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند اما در ایران یا حمایتی وجود ندارد یا ناکافی است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد