hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > فروشنده‌های مسکن چه کسانی هستند؟

فروشنده‌های مسکن چه کسانی هستند؟

با وجود افت شدید حجم معاملات مسکن، فروشنده‌ها به‌طور مداوم قیمت‌های پیشنهادی خود را افزایش می‌دهند به‌طوری‌که حتی با وجود پیدا شدن یک مشتری نیز مجددا قیمت پیشنهادی خود را افزایش می‌دهند.
فعالان بازار معاملات مسکن معتقدند در حال‌حاضر حجم معاملات خرید و فروش مسکن نزدیک به صفر است و معدود معاملات شکل گرفته در بازار با هدف سوداگری است.
به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، فعالان و مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر تهران با اشاره به تعطیلی و پلمب بخش زیادی از بنگاه‌های املاک در فروردین ماه سال‌جاری عنوان می‌کنند: عدم فعالیت بنگاه‌های املاک در ماه گذشته به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، سبب شده تا حجم معاملات خرید و فروش مسکن در این ماه به‌شدت کاهش پیدا کند.
از این‌رو می‌توان گفت: «کرونا به‌عنوان قوی‌ترین سرعتگیر معاملات مسکن» در ماه گذشته عمل کرده است. این در حالی است که با وجود افت شدید حجم معاملات، روند رشد قیمت‌های پیشنهادی از سوی سازنده‌ها و فروشندگان مسکن ادامه داشته است. نکته مهم دیگر در خصوص وضعیت بازار معاملات ملکی در چند هفته اخیر از دیدگاه فعالان بازار آن است که هم‌اکنون بیش از ۸۰ درصد خریداران و فروشندگان بازار، با هدف سوداگری به‌دنبال معامله هستند و از این‌رو خریدار و فروشنده واقعی در بازار کمتر وجود دارد.
یکی از فعالان بازار در گفتگو با برنامه «متراژ» در رسانه تصویری «اکو ایران» عنوان کرده معدود معاملات منعقد شده در هفته‌های اخیر در بنگاه‌های املاک با افزایش قیمت نسبت به اسفندماه، صورت گرفته‌اند. همین موضوع سبب شده تا وضعیت «رکود تورمی» در بازار شکل گیرد. به این معناکه با وجود افت شدید حجم معاملات، فروشنده‌ها به‌طور مداوم قیمت‌های پیشنهادی خود را افزایش می‌دهند به‌طوری‌که حتی با وجود پیدا شدن یک مشتری نیز مجددا قیمت پیشنهادی خود را افزایش می‌دهند. مشروح این گفتگو و بررسی آخرین وضعیت خرید و فروش املاک در بازار مسکن پایتخت را می‌توانید در رسانه تصویری اکو ایران به آدرس ecoiran.com در زیر لینک برنامه «متراژ» مشاهده کنید.
فروشنده‌های مسکن چه کسانی هستند؟

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد