hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ویروس کرونا از طریق پوست منتقل نمی‌شود

ویروس کرونا از طریق پوست منتقل نمی‌شود

ویروس کرونا از پوست سالم عبور نمی‌کند اما جهت پیشگیری از ابتلا، شستن دست‌ها با صابون، توصیه می‌شود.
ویروس از پوست سالم عبور نمی‌کند بلکه ممکن است از طریق تماس با نقاط دیگر بدن مانند بینی و دهان منتقل شود. هدف از شستن دست‌ها این بوده که ویروسی موجود روی دست را به بینی، دهان و چشم منتقل نکنیم. برخی فکر می‌کنند ویروس از طریق پوست دست هم منتقل می شود، مدام دست‌هایشان را می‌شویند که کاملا این تصور درست است.
محققان می‌گویند بهترین راه شستشو با آب و صابون است و باید زمانی از ژل استفاده شود که آب و صابون در دسترس نباشد و نباید همه را با هم استفاده کرد، در واقع ژل در خط دوم قرار دارد.
وقتی لایه حفاظتی پوست بعد از مدتی تخریب شود، چربی‌هایی که به صورت طبیعی در سطح پوست وجود دارد، مقداری تحلیل می‌رود و باعث می‌شود که پوست دست برای خشکی، ترک و حتی ورود باکتری مستعد شود. همان گونه که می‌دانید ویروس از پوست سالم رد نمی‌شود و محققان تا به حال به این نتیجه نرسیده‌اند که ویروس از پوست سالم وارد می‌شود.
هدف از شستن دست‌ها این است تا ویروسی که روی دست قرار دارد را به سمت بینی، دهان و چشم نفرستیم، نه اینکه برخی فکر کنند، چون ممکن است ویروس از طریق پوست دست منتقل شود، مدام دست‌هایشان را بشویند. شاید برخی هنوز متوجه این موضوع نیستند. در هر صورت باید مانع از بین رفتن لایه محافظتی چربی روی پوست دست شویم.
توصیه می‌شود، افراد وسواس گونه دست‌هایشان را نشویند، چون شانس خیلی بیشتری دارد که به سمت خشکی، ترک و اگزما بروند. افراد هر وقت دست‌هایشان را می‌شویند، سعی کنند بلافاصله از کرم استفاده کنند. البته برخی هم توصیه می‌کنند بعد از شستن و خشک کردن دست، از وازلین استفاده شود، چون چرب‌تر است. البته در موقع خشک کردن می‌توانند کمی رطوبت آب روی دست را باقی بگذارند تا باعث شود پوست کرم را جذب کند.
بهتر است که همیشه یک کرم مرطوب کننده یا وازلین در خانه وجود داشته باشد تا افراد بلافاصله که دست‌ها را شستند، بعد از خشک کردن بتوانند از آن استفاده کنند تا لایه محافظتی خیلی آسیب نبیند.
 بهترین زمان استفاد از کرم شب‌ها، پیش از خواب است. از شوینده‌هایی استفاده کنید که حاوی مواد نرم کننده است مانند صابون‌هایی که گلیسرین و کِرم دارند. حتی بهتر است از شوینده بچه‌ها استفاده کنید که کمتر آسیب می‌زند. باید نوع شوینده‌ای که استفاده می‌کنید؛ پایه چربی داشته باشد.
امکان دارد که در ژل یک سری مواد اضافی وجود داشته باشد. چند نوع ژل داریم؛ یک نوع ژل‌ها دارای مواد نرم کننده مثل آلوئه‌ورا است، اما بعضا مواد نگهدارنده ژل‌ها می‌تواند حساسیت زا باشند بنابراین حساسیت استفاده از صابون کمتر است. دستکش‌ها نیز حساسیت زا هستند، به خصوص دستکش‌های لاتکس، ممکن است بیشتر حساسیت ایجاد کنند و فرد پس از چند ساعت استفاده از دستکش دچار سوزش و خارش شود.
شست و شوی زیاد دست چه با آب و صابون اگر طولانی و مکرر باشد، می‌تواند باعث اگزما شود، ولی همیشه اگزما ایجاد نمی‌شود. اول پوست خشک شده و بعد چروک شده و سپس ترک می‌خورد و خشک می‌شود. وقتی اگزما ایجاد می‌شود؛ شاید کرم‌های چرب کننده کمک نکند و فرد مجبور شود از پماد‌های کورتون دار استفاده کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد