hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > جهانبخش در جزیره تماشایی!

جهانبخش در جزیره تماشایی!

علیرضا جهانبخش بالاخره به گمانه‌زنی‌های مختلفی که از مدت‌ها پیش درباره تیم آینده‌اش آغاز شده بود، پایان داد. آقای گل فصل گذشته لیگ‌ هلند پس از درخششی که در تیم AZ آلکمار داشت، خواهان زیادی پیدا کرد اما در نهایت به «برایتون ‌هاو آلبیون» پیوست تا از فصل آینده در لیگ برتر انگلیس توپ بزند.
علیرضا جهانبخش بالاخره به گمانه‌زنی‌های مختلفی که از مدت‌ها پیش درباره تیم آینده‌اش آغاز شده بود، پایان داد. آقای گل فصل گذشته لیگ‌ هلند پس از درخششی که در تیم AZ آلکمار داشت، خواهان زیادی پیدا کرد اما در نهایت به «برایتون ‌هاو آلبیون» پیوست تا از فصل آینده در لیگ برتر انگلیس توپ بزند. قرارداد جهانبخش با برایتون 5 ساله و به ارزش 25 میلیون یورو است تا به این ترتیب او تبدیل به گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران، گران‌ترین فروش آلکمار و گران‌ترین خرید برایتون شود. جهانبخش هفته گذشته 2 روز در پاریس بود و پس از دریافت ویزای کار خود از سفارت بریتانیا در این کشور، چهارشنبه با جت اختصاصی که از سوی باشگاه انگلیسی تهیه شده بود، راهی لندن شد. ستاره تیم ملی پس از ورود به فرودگاه لندن، برای انجام تست‌های پزشکی مستقیم به بیمارستان رفت. سپس راهی اکومودیشن باشگاه برایتون شد تا ضمن بازدید مجدد از این باشگاه، تست‌های پزشکی دیگری را پشت سر بگذارد. او سپس به مرکز پزشکی دیگری رفت و تست‌های استرس و... را پشت سر گذاست و سپس قرارداد رسمی‌اش را در باشگاه برایتون به امضا رساند.
قلب علیرضا، برایتون را انتخاب کرد
اما روزنامه تلگراف هلند در گزارشی درباره جهانبخش، به موضوع انتقال او اشاره کرده و نوشته: «باشگاه لسترسیتی در آخرین لحظه از انتقال علیرضا جهانبخش، ‌هافبک ایرانی آلکمار به برایتون با مبلغی بیشتر وارد رقابت شد اما علیرضا از این انتخابش منصرف نشد و ناراحت نیست.» امیر هاشمی مقدم مدیر برنامه‌های جهانبخش، درباره این موضوع گفت: «علیرضا برایتون را با قلبش و با اطمینان 200 درصدی انتخاب کرد! جهانبخش را از پیشنهاد لسترسیتی آگاه کردم اما ما همه با برایتون احساس خوبی داشتیم. برایتون به مدت 3 سال‌و‌نیم بازی‌های او را دنبال می‌کرد و ما از این موضوع یک هفته پیش باخبر شدیم. به همین دلیل ما نیز با احترام رفتار کردیم. همه ما اکنون به خاطر این انتخاب روی ابرها هستیم. رؤیای کودکی جهانبخش محقق شد و من مطمئن هستم که رؤیای او به اینجا ختم نخواهد شد.»
بازتاب حضور جهانبخش در رسانه‌ها
در همین رابطه توئیتر لیگ برتر انگلیس هم در پیامی این انتقال را بازتاب داد. سایت رسمی برایتون هم نگاهی به عملکرد ملی‌پوش کشورمان داشت و آمار وینگر تیم ملی در فصل 2018-2017را روی خروجی سایت قرارداد: «21 گل، 12 پاس گل، 78 ایجاد موقعیت گل و 143 شوت.» نشریه سان انگلیس، سایت الکوره مصر و اسکای اسپورت ایتالیا جزو رسانه‌های مطرحی بودند که خبر این انتقال را پوشش دادند. همچنین باشگاه آلکمار نیز به بهانه وداع او از این تیم، کلیپی تهیه کرد تا به این وسیله از علیرضا قدردانی کرده باشد. بلیچر ریپورت هم با انتشار طرحی جالب از انعقاد قرارداد
5 ساله ستاره ایرانی با برایتون خبر داد.
جهانبخش: 3 سال پیش گفتم باید به برایتون بازگردم
جهانبخش پس از پیوستن به برایتون در گفت‌وگویی با سایت باشگاه چنین صحبت کرد: «من هیجان زده هستم از اینکه بار دیگر به اینجا بازگشتم. وقتی 3 سال پیش به اینجا آمدم، گفتم که باید روزی به برایتون ملحق شوم. اما نمی‌دانستم چه زمانی مناسب خواهد بود. همیشه احساس خوبی نسبت به این باشگاه داشتم. برای دیدن هواداران و هم‌تیمی‌هایم لحظه شماری می‌کنم. می‌خواهم در تمرینات بخوبی کار کنم و فصل خوبی در باشگاه در کنار مربی و هم‌تیمی‌هایم داشته باشم. از حضور در این باشگاه شگفت‌انگیز بسیار خوشحال هستم.» این ستاره ایرانی همچنین پیامی تصویری و تشکرآمیز خطاب به هواداران برایتون منتشر کرد: «سلام هواداران برایتون؛ علیرضا جهانبخش با شما صحبت می‌کند. خیلی مفتخر هستم با این باشگاه قرارداد امضا کردم؛ خیلی مشتاق هستم که شما را ببینم و برای این باشگاه فوق‌العاده بازی کنم، از حمایت‌های زیادی که داشتید، ممنون هستم؛ بزودی شما را می‌بینم.» همچنین برایتون به مناسبت پیوستن جهانبخش به این تیم انگلیسی کلیپی را منتشر کرد.
هاتن: چند سال جهانبخش را زیر نظر داشتیم
کریس ‌هاتن، سرمربی برایتون نیز در مورد انتقال جهانبخش گفت: «ما از این انتقال بسیار خوشحال هستیم و به جهانبخش خوشامد می‌گوییم. جهانبخش بازیکنی است که چندین سال بود او را زیر نظر داشتیم؛ او توانایی بازی در چند پست را دارد و همین امر موجب می‌شود گزینه‌های به‌کارگیری از او در پست هجومی زیادتر باشد؛ علیرضا می‌تواند در کناره‌های زمین (وینگر) و حتی‌ هافبک مرکزی بازی کند و خیلی مشتاق هستیم با او کار کنیم.»
پورعلی گنجی هم به برایتون می‌رود؟
گفتنی است، مرتضی پورعلی گنجی ستاره خط دفاعی ایران در جام جهانی روسیه هم که از السد قطر جدا شده، قصد دارد فوتبال خود را در اروپا ادامه دهد. در حالی که احتمال پیوستن پورعلی گنجی به ترابوزان اسپور ترکیه داده می‌شد، روزنامه دیلی میل انگلیس خبر داده که با استقبال خوبی که از خرید جهانبخش شده، شاید برایتون تبدیل به اولین باشگاه تاریخ لیگ برتر شود که دو بازیکن ایرانی دارد. به نوشته دیلی میل، خریدهای این تیم احتمالاً با جذب پورعلی گنجی ادامه خواهد یافت و این بازیکن 26 ساله یکی از بهترین مدافعان فعلی فوتبال آسیاست که حضورش در لیگ انگلیس این رقابت استثنایی را برای ایرانیان بسیار مهیج‌تر می‌کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد