hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > حق کمیسیون قراردادهای اجاره امسال افزایش ندارد

حق کمیسیون قراردادهای اجاره امسال افزایش ندارد

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران از عدم افزایش حق کمیسون بنگاهها در قراردادهای رهن و اجاره در سال جدید خبر داد.

 تعرفه کمیسیون مشاوران املاک هر سال از سوی اتحادیه مشاورین املاک تعیین می‌شود؛ مصطفی قلی خسروی درباره وضعیت تعرفه‌های بنگاههای املاک در سال ٩٩، گفت: ١٨ ماه پیش پیشنهاد افزایش حق کمیسیون بنگاههای املاک را به اتاق اصناف تهران ارائه دادیم اما اتاق اصناف با پیشنهاد ما برای افزایش حق کمیسیون بنگاهها در قراردادهای رهن و اجاره مخالفت کرد.
به گفته خسروی، کمیسیون تشخیص اتاق اصناف تهران بعد از ماهها کار کارشناسی و با توجه به وضعیت مستاجران و با وجود افزایش قیمت اجاره بها در کشور، تصمیم گرفت حق کمیسیون بنگاهها در قراردادهای رهن و اجاره مثل سالهای گذشته باشد.
خسروی گفت: با وجود اینکه پیشنهاد ما برای قراردادهای اجاره دریافت یک سوم اجاره ماهیانه از طرفین بود، اما با مخالفت اتاق اصناف، نرخ ها مثل سال گذشته همان یک چهارم است.
خسروی در خصوص وضعیت شکایت مردم به اتحادیه املاک در سال گذشته گفت: ١٠ درصد شکایات مردم سال گذشته از دریافت حق کمیسیون اضافه بود که به آن رسیدگی شد.
رییس اتحادیه املاک تهران اضافه کرد: از آنجایی که امسال در بخش قراردادهای اجاره افزایش حق کمیسیون نداریم، اگر مستاجری به اتحادیه شکایت کند، بنگاه مشاور املاک طبق قانون، چهار برابر مبلغ دریافتی جریمه تعزیراتی می‌شود. ضمن اینکه مبلغ دریافتی اضافی را باید به مشتری برگرداند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد