hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کرمان در وضعیت قرمز کرونایی/کارمندان بانک‌ها حتما ماسک بزنند

کرمان در وضعیت قرمز کرونایی/کارمندان بانک‌ها حتما ماسک بزنند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با این آمار که به صورت روزانه مشاهده می‌کنیم، روند کاهشی مبتلایان به ویروس کرونا در سطح استان کرمان را نداریم و تصور نمی‌کنم استان کرمان در وضعیت سفید باشد و انتظار می رود استان کرمان در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته باشد لذا مردم خود مراقبتی و توصیه‌های بهداشتی را همچنان رعایت کنند.


دکتر "مهدی شفیعی" عصر امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با محوریت کروناویروس درباره ضرورت استفاده از ماسک گفت: استفاده از ماسک در فضای بسته‌ای که تراکم در آن محدوده زیاد باشد یا در نزدیکی بیمار مشکوک یا مبتلا به ویروس کرونا الزامی است.
وی با بیان اینکه در جلسات اداری و سایر جلساتی که فاصله اجتماعی رعایت شود و تهویه هوا به خوبی صورت ‌گیرد نیاز به استفاده از ماسک نبوده و افراد حاضر در جلسه باید بیشتر مواظب دست‌هایشان باشند افزود: به شدت توصیه می شود کارمندان بانک‌ها به دلیل بالا بودن ارتباطشان با ارباب رجوع حتما از ماسک استفاده کنند همچنین کارمندانی که ارتباط مستقیم با ارباب رجوع دارند باید از ماسک استفاده کنند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص علت عدم وجود مورد مثبت مبتلای قطعی به ویروس کرونا در برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اظهار کرد: این دانشگاه‌ها آزمایش داشته‌اند ولی مورد مثبتی در بین آزمایشات آنها نبوده است.
شفیعی اظهار کرد: صفر گزارش شدن مورد ابتلا به ویروس کرونا در برخی از دانشگاه‌ها به معنای قطع چرخش ویروس کرونا و خارج شدن از وضعیت اپیدمی نیست و باید مدنظر داشت که امکان آزمایش گرفتن از ما همه افراد را نداریم و افراد هدفی را آزمایش می‌کنیم لذا افراد مشکوک باید توصیه‌های بهداشتی که به آنها می‌شود، را رعایت کنند.
وی با اشاره به پلکانی باز شدن صنوف در طرح فاصله گذاری هوشمند بیان کرد: با بازشدن پلکانی صنوف شاهد هستیم آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا کم کم افزایش پیدا می‌کند ولی هنوز برای قضاوت اجرای این طرح زود است و در دو روز پایان هفته مشخص خواهد شد که آیا توانسته‌ایم جلوی انتقال ویروس کووید ۱۹ را بگیریم یا موج جدیدی را تجربه خواهیم کرد البته این اتفاق دور از انتظار نیز نیست.
مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان وجدان و اخلاق را بهترین ناظر دانست و تصریح کرد: متاسفانه برخی از صنوف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند اما مردم باید به نکات بهداشتی توجه داشته باشند. اصنافی که طبق دستورالعمل باز شده اما پروتکل بهداشتی را رعایت نمی کنند، حق الناس کرده و اینکه دور از چشم ناظران این پروتکل ها را رعایت نمی‌کنند نسبت به افرادی که به دلیل این بی توجهی اصناف، به ویروس کرونا مبتلا می شوند، مدیون خواهند بود.
شفیعی با اشاره به تقسیم شدن مناطق به سه رنگ سفید، زرد و قرمز عنوان کرد: با این آمار که به صورت روزانه مشاهده می‌کنیم، روند کاهشی مبتلایان به ویروس کرونا در سطح استان کرمان را نداریم و تصور نمی‌کنم استان کرمان در وضعیت سفید باشد و پیش بینی می شود کرمان در وضعیت قرمز قرار داشته باشد لذا مردم رفتارهای خود مراقبتی و توصیه‌های بهداشتی را همچنان رعایت کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد