hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نزاع خیابانی در مهاباد منجر به فوت یک نفر شد

نزاع خیابانی در مهاباد منجر به فوت یک نفر شد

فرمانده انتظامی اردستان گفت: نزاع و درگیری خیابانیِ دو نفر در شهر مهاباد، منجر به فوت یک مرد شد.

غلامرضا هاشمی زاده  با بیان اینکه موضوع نزاع و درگیری و نداشتن حس از خودگذشتگی یکی از معضلات مهم شهرستان اردستان است، اظهار کرد: نزاع و درگیری ساده خیابانی دو نفر در شهر مهاباد اردستان منجر به فوت یکی از شهروندان شد که جزئیات بیشتر این پرونده در دست بررسی است.
وی با بیان اینکه گاهی مواقع آستانه تحمل شهروندان به حدی پایین است که با کمترین تلنگری وارد یک نزاع یا درگیری شهری می شوند، افزود: در سال ۱۳۹۷ تعداد ۳۵۷ پرونده نزاع و درگیری در سطح شهرستان اردستان داشتیم که با برنامه ریزی های فرهنگی و جلسات متعدد محله محوری که برگزار شد این آمار در سال ۹۸ به ۲۶۸ پرونده کاهش یافت.
فرمانده انتظامی اردستان با بیان اینکه در خانه ماندن سبب افزایش محبت، مودت و دوستی خانواده‌ها در چندماه گذشته شده است، افزود: اختلافات خانودگی مانند دعاوی، ضرب و شتم و... در سال ۹۸ حدود ۵۰ درصد کاهش داشته و در همین بخش موضوع طلاق کاهش ۲۳ درصدی داشته است.
هاشمی زاده یکی از اصلی ترین دلایل دزدی های خُرد شهرستان را وضعیت بدمعیشتی عنوان کرد و گفت: بیشتر سرقت های کلان شهرستان را سارقان غیربومی مرتکب می شوند، ولی دزدی های خردی که در منطقه انجام می شود به دلیل اعتیاد و وضعیت بداقتصادی است.
وی با بیان اینکه شکی نیست که وضعیت نامناسب اقتصادی در افزایش سرقت‌های خُرد تاثیر مستقیمی دارد، خاطرنشان کرد: معتادان عامل اصلی سرقت های خرد هستند و از این رو جمع آوری و ساماندهی آنان می تواند تاثیر مستقیمی در کاهش سرقت داشته باشد. خوشبختانه فعالیت هایی که در بخش راه اندازی پایگاه های ترک اعتیاد و افزایش اشتغال در شهرستان شده باعث کاهش اینگونه دزدی ها شده است.
فرمانده انتظامی اردستان با اشاره به سرقت های احشامی که در شهرستان انجام می شود، گفت: از اداره جهاد کشاورزی درخواست داریم نسبت به ساماندهی و جانمایی دامگاه در شهرستان اقدام شود. در موضوع پیشگیری از سرقت های احشام همه دستگاه ها باید کمک کنند تا شاهد کاهش سرقت ها در این بخش باشیم.
هاشمی زاده گفت: در موضوع ترافیکی و مدیریت شهری، بارها از شهرداری اردستان درخواست رفع مشکلات را داشتیم، اقداماتی هم انجام شد، ولی کافی نبود و نتواست معضلات را برطرف کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد