hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > عدم انتقال پسماند باعث آلودگی شدید زیستگاه‌های طبیعی قم شده است

عدم انتقال پسماند باعث آلودگی شدید زیستگاه‌های طبیعی قم شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: عدم انتقال پسماندها در برخی از بخش‌های استان منجر به آلودگی شدید اراضی و زیستگاه‌های طبیعی شده است.
به گزارش رویداد ایران_قم،سید رضا موسوی مشکینی در سخنانی اظهار داشت: بر اساس مصوبه کارگروه مدیریت پسماند در سال ۱۳۹۶ تمامی بخش‌های استان قم موظف شده‌اند تا پسماند خود را به سایت پسماند البرز واقع در شهر قم منتقل کنند.
 وی با بیان اینکه اجرای دقیق این مصوبه بارها به مسئولان بخش‌ها تذکر داده شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون «حفاظت از خاک» ایجاد آلودگی ناشی از دفن پسماندها جرم بوده و مرتکبین مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در ادامه افزود: متأسفانه عدم انتقال پسماندها در برخی از بخش‌های استان منجر به آلودگی شدید اراضی و زیستگاه‌های طبیعی شده است که به هیچ عنوان قابل پذیرش نبوده و به صورت جدی پیگیری می‌شود.
 استقرار واحدهای جمع آوری و بازیافت ضایعات در بافت مسکونی ممنوع است
 وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: طی دو ماه گذشته حدود ۱۴۰ واحد جمع آوری، تفکیک و بازیافت ضایعات و پسماندها که در جهت شیوع بیماری کرونا خطرآفرین بودند، با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم شناسایی و پلمب شده‌اند.
 موسوی با بیان اینکه تمامی این واحدها باید به خارج از بافت مسکونی منتقل شوند، اظهار داشت: در فرآیند نظارت و پایش واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی، در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی، بر اساس ضوابط قانونی با قاطعیت برخورد خواهد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد