hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۳۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در خراسان شمالی درگیر کرونا هستند

۳۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در خراسان شمالی درگیر کرونا هستند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۶۵۰ تخت‌ بیمارستانی برای بیماران کرونا در نظر گرفته بودیم اما فقط ۳۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی یعنی ۱۷۰ تخت درگیر بیماران کرونا هستند.
احمد هاشمی  اظهار کرد: بیشتر افرادی که در خراسان شمالی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا بوده و فوت شده‌اند، افراد پر خطر و مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای بودند و میانگین سنی بیشتر آن‌ها بین ۷۰ تا ۹۰ سال بود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در محدوده گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال و ۲۰ تا ۲۹ سال فوتی گزارش نشده است، گفت: ۳۰ تا ۳۹ سال یک مورد فوت، ۴۰ تا ۴۹ سال ۸ مورد فوتی، ۵۰ تا ۵۹ سال ۱۰ مورد، ۶۰ تا ۶۹ سال ۲۲ نفر، ۷۰ تا ۷۹ سال ۱۵ مورد، ۸۰ تا ۸۹ سال ۱۱، ۹۰ به بالا چهار مورد فوتی در استان به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به اینکه برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا ۶۵۰ تخت بیمارستانی در نظر گرفته بودیم، افزود: فقط حدود ۳۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی یعنی ۱۷۰ تخت این استان به علت شیوع ویروس کرونا درگیر شدند.
هاشمی در ادامه افزود: غربالگری کرونا یکی از مهمترین روش‌هایی بود که موفق شدیم تا شاهد اوج شیوع این بیماری در خراسان شمالی نباشیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه منحنی شیوع ویروس کرونا در خراسان شمالی به صورت متغیر در حال حرکت است، افزود: در حال حاضر در بحث شیوع ویروس در استان از آن شیب تند اولیه خارج شده‌ایم.

وی در رابطه با انتقال ویروس بعد از فوت گفت: تا قبل از اینکه دستورالعمل بهداشت جهانی اعلام شود، پروتکل بیماران فوت شده کرونایی مطابق با تب کریمه کنگو بود.

هاشمی گفت: جسد از طریق تنفس ویروس را منتقل نمی‌کند، بلکه در صورت تماس با جسد ویروس به شخص دیگر انتقال پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت مجدد صنوف موجب نگرانی ما شده است، تصریح کرد: نگرانی ما از مردم و خانواده‌هایی است که موضوع فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که هم خود و هم جامعه را به خطر می‌اندازند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در انتها تاکید کرد: بحران تمام نشده است، مردم کرونا را جدی بگیرند زیرا شرایط خروج از بحران نیست و هر لحظه ممکن است دچار مشکل شویم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد