hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بازگشایی آرایشگاه ها به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی

بازگشایی آرایشگاه ها به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی

استاندار کرمان گفت: آرایشگاه‌های زنانه و مردانه می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی، فعالیت خود را آغاز کنند.
محمدجواد فدایی، استاندار کرمان عصر امروز یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه در جلسه ستاد مقابله با کروناویروس گفت: ظرف یکی دو روز گذشته در استان‌های هرمزگان و خوزستان، روند افزایشی مبتلایان مثبت قطعی به کرونا اعلام شده است که نشان می‌دهد هر زمان که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشوند، این بیماری شیوع دوباره‌ای پیدا کرده و در نتیجه شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ خواهیم بود.
او اعلام کرد: اگر ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی در استان رعایت نشود، مجبور خواهیم شد، دوباره محدودیت‌های گذشته را اعمال کنیم؛ بنابراین به شدت مردم و اصناف را بر رعایت مسائل بهداشتی توصیه می‌کنیم.
فدایی در واکنش به برداشته شدن محدودیت‌های ترددی در ۱۶ مبادی ورودی استان کرمان و بازگشایی مراکز تعویض پلاک، بدون هماهنگی با ستاد مقابله با کرونا ویروس استان، عنوان کرد: اینکه مصوباتی در جلسات ستاد استان داشته باشیم و ادارات استان برخلاف آن مصوبات کار دیگری انجام دهند و تنها به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا استناد داشته باشند، کار درستی نیست.
او در خصوص بازگشایی اصناف، عنوان کرد: در جلسه ۳۱ فروردین‌ماه مصوب کرده بودیم که در استان کرمان مجتمع‌ها، پاساژ‌ها و بازار‌های سرپوشیده تا ساعت ۱۹ می‌توانند باز باشند که این بازگشایی اصناف تا ساعت ۲۱ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تمدید خواهد شد.
استاندار کرمان در زمینه بازگشایی آرایشگاه‌ها، اظهار کرد: آرایشگاه‌های زنانه و مردانه هم می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی، فعالیت خود را آغاز کنند.
او با برشمردن مشکلاتی که کروناویروس بر جامعه گذاشته که یکی از آن‌ها بیکار شدن افراد زیادی است، بیان کرد: طبق اظهارات اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان، تاکنون ۲۰ هزار نفر برای بیمه بیکاری در استان نام نویسی کرده‌اند.
حمیدرضا رشیدی‌نژاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مهد‌های کودک، مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان ماه رمضان (۶ خردادماه) تعطیل خواهند بود و بعد از این تاریخ نیز برای بازگشایی آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.
او با اشاره به اینکه ورزشکارانی سراغ داریم که به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند، تصریح کرد: باشگاه‌های ورزشی، مکان‌های بسیار حساسی بوده و جزء مشاغل پرخطر محسوب می‌شوند و تا زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس اجازه بازگشایی آن‌ها را ندهد، در استان کرمان نیز اجازه فعالیت به این مکان‌ها داده نخواهند شد.
رشیدی‌نژاد با تاکید بر اینکه این تعطیلی‌ها به معنای اقدامات بی‌رحمانه ما نیست، تصریح کرد: در حال حاضر اجازه دایر کردن نماز جمعه، نماز جماعات، بازگشایی زیارتگاه‌ها و بقاع متبرکه از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا داده نشده است؛ اما احتمال دارد در مناطق کمتر آلوده یا از ۱۵ اردیبهشت‌ماه یا ۱۵ ماه مبارک رمضان، برگزاری نماز‌های جماعات و جمعه و همچنین بازگشایی مساجد و زیارتگاه‌ها بدون مانع باشد؛ اما در مجموع تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کروناویروس هستیم و هر زمان آن‌ها اجازه بازگشایی را دهند، ما نیز تبعیت خواهیم کرد.
محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه عنوان کرد: مقرر شده که شهرستان‌های استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا به سه رنگ سفید، زرد و قرمز تقسیم شوند و در مناطقی که رنگ آن‌ها سفید اعلام شده است، نماز جمعه و جماعت با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود که احتمالا یا از ۱۵ اردیبهشت یا ۱۵ ماه رمضان این بازگشایی اجرایی خواهد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد