hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > فروش بنزین در خارج از جایگاه‌های سوخت ممنوع است

فروش بنزین در خارج از جایگاه‌های سوخت ممنوع است

برخی از دست‌فروشان بنزین با حضور در حاشیه جاده قزوین – رشت اقدام به فروش بنزین آزاد با نرخ بالا می‌نمایند این در حالی است که به گفته مسئولان امر این افراد به‌زودی ساماندهی شده و از حاشیه این محور مواصلاتی جمع‌آوری می‌شوند.
فروش بنزین آزاد در محور قزوین رشت به معضلی جدی برای استان قزوین تبدیل‌شده زیرا این امر جان افراد زیادی را به خطر انداخته است. برخی از دست‌فروشان بنزین از نبود جایگاه سوخت در جاده قزوین – رشت سوءاستفاده کرده و بنزینی بی‌کیفیت و گران را در این محور به مردم می‌فروشند.
با تلاش و پیگیری‌های مسئولان استانی و جذب سرمایه‌گذار، مقررشده تا دو مجتمع خدمات رفاهی در این محور احداث شود درحالی‌که ساخت این مجتمع‌های رفاهی می‌تواند کمک شایانی به کسادی بازار این دست‌فروشان بنزین نماید.
علی احمدی یک شهروند قزوینی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در قزوین اظهار داشت: چند روز قبل که برای امری بسیار مهم و حیاتی از تهران عازم شمال کشور بودم نزدیک به محور قزوین - رشت با چراغ روشن بنزین خودروی خود مواجه شدم.
احمدی با بیان اینکه متأسفانه به سبب نبود جایگاه سوخت در این آزادراه مجبور به خرید بنزین از دست‌فروشان کنار جاده شدم، گفت: درحالی‌که چاره‌ای جز خرید این سوخت از این افراد نداشتم برای هر لیتر بنزین مبلغ هشت هزار تومان پرداخت کردم.
وی افزود: از مسئولان درخواست می‌کنم که این مشکل را جدی گرفته و راهی برای حل این معضل بیابند زیرا این نوع دست‌فروشی نه‌تنها چهره استان قزوین را برای سایر هم‌وطنان، استانی دور از امکانات، فقیر و زشت نشان می‌دهد بلکه گرانی بیش‌ازحد این سوخت ارزشمند نیز موجب نارضایتی مردم خواهد شد.
 دو مجتمع رفاهی در محور قزوین – رشت احداث می‌شود
رضا یعقوبی، رئیس اتحادیه صنف جایگاه داران سوخت استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در قزوین اظهار داشت: مدت زیادی پیگیر ساخت چند مجتمع رفاهی و بین‌راهی در محور قزوین – رشت بودیم درحالی‌که این امر تا اوایل سال گذشته در هاله‌ای از ابهام قرار داشت.
وی با بیان اینکه این مشکل با همراهی مسئولان استانی به‌زودی رفع می‌شود، گفت: دو مجتمع رفاهی در محور قزوین – رشت احداث خواهد شد این در حالی است که عملیات اجرایی ساخت این مجتمع‌ها از بهمن‌ماه سال 98 آغازشده است.
یعقوبی خاطرنشان کرد: در صورت مساعد بودن شرایط جوی عملیات اجرایی ساخت این مجتمع‎های رفاهی با سرعت بیشتری پیش می‌رود تا خلأ نبود جایگاه سوخت در این محور هر چه سریع‌تر رفع شود.
رئیس اتحادیه صنف جایگاه داران سوخت استان قزوین با بیان اینکه حضور دست‌فروشان بنزین در حاشیه جاده قزوین – رشت جان مردم را به مخاطره می‌اندازد، تصریح کرد: وجود میزان زیادی از سوخت بنزین بدون رعایت نکات ایمنی در محل آمدوشد مردم، احتمال آتش‌سوزی و انفجار شدید را در پی خواهد داشت.
وی افزود: بارها از مسئولان و متولیان امر درخواست کرده‌ایم که با این دست‌فروشان برخورد قانونی صورت گیرد درحالی‌که تنها در بازه‌های کوتاهی این افراد جمع‌آوری شدند و مجدد به کار قبلی خود بازگشتند.
یعقوبی اظهار داشت: ساخت این مجتمع‌‌های رفاهی می‌تواند بازار کار این افراد را کساد کرده و ناخودآگاه این دست‌فروشان را از دور خارج کند اما خطر تا زمانی که آن‌ها به کار خود ادامه داده و مسئولان نیز اقدامات لازم را جهت ساماندهی این افراد انجام ندهند همچنان وجود خواهد داشت.
رئیس اتحادیه صنف جایگاه داران سوخت استان قزوین عنوان کرد: همچنین توزیع سوخت در محور قزوین – زنجان نیز به‌صورت مستمر انجام می‌شود این در حالی است که اگر درجایی کمبود سوخت وجود داشته باشد با استفاده از جایگاه‌های سیار سوخت مشکل را در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع می‌کنیم.


وی با بیان اینکه 85 جایگاه سوخت فعال در استان قزوین وجود دارد، تصریح کرد: خدمات‌رسانی در تمامی این جایگاه‌ها حتی در زمان شیوع ویروس کرونا به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی انجام‌شده و هیچ تعطیلی در جایگاه‌های سوخت استان صورت نگرفت.
برخورد قانونی با دست‌فروشان بنزین صورت می‌گیرد
منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در قزوین اظهار داشت: فروش بنزین در خارج از جایگاه‌های سوخت به هر شکلی ممنوع و غیرقانونی است.
وی با بیان اینکه حضور دست‌فروشان بنزین موجب شده تا خطر زیادی جان مردمی که از این محور عبور می‌کنند را تهدید کند، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط پیش‌آمده به سبب ویروس کرونا نیز باید توزیع و پخش این فراورده نفتی کاملاً تحت مراقبت‌های بهداشتی انجام شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین عنوان کرد: تذکرات لازم به شرکت پخش فراورده‌های نفتی و دستگاه‌های متولی داده خواهد شد تا این افراد در اسرع وقت ساماندهی شوند.
حبیبی خاطرنشان کرد: خطر توزیع بی‌رویه سوخت در کنار جاده قزوین - رشت حتی درزمانی که بیماری کرونا جان مردم را تهدید نمی‌کرد، وجود داشت و امروز که در شرایط ویژه‌ای قرارگرفته‌ایم قطعاً این موضوع پیگیری شده و در سریع‌ترین زمان ممکن این افراد جمع‌آوری شوند.
ساماندهی این افراد سبب افزایش ضریب ایمنی در جاده قزوین – رشت خواهد شد این در حالی‌ است که افراد سودجو نمی‌توانند از همشهریان و هم‌وطنان درراه مانده با فروش بنزین بی‌کیفیت و گران‌قیمت اخاذی کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد